خبرهای داغ:
دانشجوی انقلابی دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار (بسیج):

بهره گیری از ابزار رسانه در تبیین دستاورد‌های انقلاب رسالت بسیجیان/ نشر تفکرات داعشی در نتیجه فقر سواد رسانه‌ای است

دانشجوی انقلابی گفت: از آنجایی که در عرصه جنگ نرم مهم‌ترین ابزار رسانه است و هدفش اقناع افکار عمومی وتسخیر اذهان است، قدرت از آن کسی هست که رسانه و افکار عمومی را در اختیار داشته باشد. نیرو‌ها و افراد بسیجی باید مهارت استفاده از این عرصه را یاد گرفته و روحیه بسیجی و فرهنگ جهاد، شهادت و پاسداری از کیان میهن را از این طریق به گوش نسل جوان و مردم برسانند.
کد خبر: ۹۴۸۷۴۱۴
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰


زینب سادات حسینی دانشجوی دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی اظهار داشت: به نظر من نسل جوان هر کشوری مهم‌ترین وتاثیرگذار‌ترین نیروی انسانی برای ایجاد پیشرفت و بقای آن کشور است، برای همین دشمن برای ضربه زدن، جوانان را هدف قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: وقت پیش در توئیتی خواندم نوشته بود تنها قشری که بدون توقع و خالصانه برای کمک به مردم تلاش می‌کند، برای پیشرفت کشور سعی می‌کند و پای نظامش می‌میرد، همین بسیجی‌ها هستند.

این دانشجوی انقلابی افزود: بسیجی روحیه جهادی دارد و برای همین است که دشمن او را مورد هجمه قرار می‌دهد. بسیجی‌ها باید کار تشکیلاتی را یاد بگیرند و ید واحده در برابر دشمن بشوند، هیچ وقت نا امید نشوند و همیشه بانشاط باشند. به قول شهید بهشتی انقلاب با چهره‌های افسرده تضمین شدنی نیست، انقلاب با چهره‌های پرشور و دل‌های شاداب تضمین شدنی است.


وی تصریح کرد: بعضی‌ها می‌خواهند دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را از بسیج و نظام بیزار کنند، ولی نمی‌توانند به هدفشان برسند، چون این نسل که دوران انقلاب، امام و شهدا را ندیدند، ولی اکثریت آن‌ها دلبسته این انقلابند و روحیه کنشگری و مطالب گری آن‌ها باعث می‌شود با منطق و استدلال پایبند این عرصه باشند و طبق فرمایش رهبری اینان نسلی هستند که انقلاب را به نتیجه می‌رسانند.

حسینی بیان کرد: رهبر انقلاب سخنان بسیار ارزشمند و زیبایی در زمینه‌های مختلف دارند که نشان از بینش، علم و آینده نگری ایشان دارد می‌توان برای هر قشر وموضوعی از بیانات رهبری استفاده کرد و با کار فرهنگی درست و زیبا به افراد مختلف آن فرامین را هدیه بدهیم، چون اگر نسل ما گوش به فرمان رهبرش باشد هیچ وقت گمراه یا پراکنده نمی‌شود.

این دانشجوی انقلابی گفت: از آنجایی که در عرصه جنگ نرم مهم‌ترین ابزار رسانه است و هدفش اقناع افکار عمومی وتسخیر اذهان است، قدرت از آن کسی هست که رسانه و افکار عمومی را در اختیار داشته باشد. نیرو‌ها و افراد بسیجی باید مهارت استفاده از این عرصه را یاد گرفته و روحیه بسیجی و فرهنگ جهاد، شهادت و پاسداری از کیان میهن را از این طریق به گوش نسل جوان و مردم برسانند. وقتی مردم فعالیت‌ها و اقدامات بسیجیان را ببینند، فریب سخنان کذب و دروغ دشمنان در مورد بسیج را نمی‌خورند و به آینده کشور و انقلاب امیدوار می‌شوند.

وی با اشاره به قدرت ملی و نرم افزاری پشتیبان دهنده نظام افزود: بزرگترین قدرت ملی ما داشتن ایمان و باور قلبی مردم است. مردم ما عاشق امام حسین علیه السلام هستند و به راستی ما ملت امام حسینیم.

حسینی با اشاره به وظیفه دانشجویان برای حراست و تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجو باید در وهله اول باطل و دشمن را بشناسد و مراقب باشد در مطالبات به حقش با دشمن مخرج مشترک نشود و در زمین دشمن بازی نکند.


وی ادامه داد: نکته دومی که به نظرم میرسد اینکه یک دانشجو نباید بازیچه دست دشمن شود و در هر مسئله‌ای انگشت اتهام سمت نظام بگیرد.

این جوان انقلابی با بیان اینکه ایراداتی وجود دارد و هیچ حکومتی بی مشکل نیست، ولی ما باید با سعی و تلاش خودمان آن‌ها را حل کنیم افزود: یک دانشجوی مطالبه گر اول از همه باید مشکلات را ریشه یابی کند و بعد از ریشه یابی برای حل آن مشکل راهکار ارائه دهد، نه اینکه با طرح مسائل متفاوت خود را در مقابل نظام قرار دهد و آب در آسیاب دشمن بریزد.

وی متذکر شد: هر دانشجو باید سواد رسانه‌ای خودش را بالا ببرد و با منطق و استدلال تحلیل کند، نه صرفا هر حرفی را بپذیرد. ما در این فتنه دیدم شما چه دکتر باشی و چه دانشجو و. اگر سواد رسانه‌ای نداشته باشی، تفکراتت ممکنه شبیه یه داعشی باشه که هیچ رحمی نداره!

وی در پایان خاطرنشان کرد: به قول شهید همت هر وقت در مناطق جنگی راه را گم کردید ببینید ارتش توپخانه دشمن کجا را می‌زند، همان جبهه خودی است
از مردم و مسئولین می‌خواهیم که راه حق را گم نکنند و دشمن را بشناسند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار