خبرهای داغ:

کاشت گیاهان دارویی با چاشنی اراده توسط بانوی کارآفرین شاهین‌دژی

یک بانوی شاهین‌دژی توانسته است با کاشت گیاهان دارویی، ضمن ایجاد اشتغال برای خود، برای سایر بانوان نیز درآمدزایی کند.
کد خبر: ۹۴۸۵۷۵۵
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، طیبه کریمی یکی از فعالین و کارآفرینان در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی است، که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده، تا کنون ادامه داده و موفق بوده است.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید

اینجانب طیبه کریمی متولد ۱۳۵۵ ساکن روستان ینگی ارخ از روستاهای توابع شهرستان شاهین دژ می باشم، مدرک تحصیلی دیپلم دارم، در سال ۱۳۸۸ ازدواج کرده و دارای یک فرزند پسر ۶ ساله هستم.

از نظر شما بزرگترین راز موفقیت در کار و زندگی چیست؟

بزرگترین راز موفقیت اعتماد و صداقت در محیط خانواده و اجتماع است، دلیل دیگر را می توان به اراده و پشتکار داشتن ارتباط داد چه بسا انسان در طول انجام یک کار ممکن است بارها و بارها با شکست روبرو شود، آنچه مسلم است این است که نباید نا امید شد و هر بار با اراده ای قوی تا رسیدن به موفقیت پیش رفت.

شما الگوی خاصی در زندگی و کارتان مدنظر داشتید؟

بله بنده در سال ۱۳۸۲ از طرف جهاد کشاورزی به عنوان مددکار ترویجی انتخاب شدم با شروع کلاس ها و دوره های آموزشی که از طرف جهاد کشاورزی تشکیل شد و نیز راهنمایی های خانم مهندس گلابی زاده و مهندس رحیمی مسئول ترویج روستایی تشویق به کشت پروژه های داروهای گیاهی شدم و با حمایت خانواده و مدیریت جهادکشاورزی علاقه پیدا کرده و ادامه دادم و در دوره هایی به مدت پنج سال در کنار مرحوم خانم عبدالله زاده کارآفرین برتری کشوری مشغول شدم.

چه عاملی در پیشرفت شما موثر واقع بوده است؟

ایستادگی و مقاوم بودن و روی پای خود ایستادن و نیز حمایت های همسرم مهمترین عامل در پیشرفت بنده بوده است.

مطالعه و آگاهی تا چه اندازه در حیطه شغلی موثر بوده است؟

بسیار زیاد؛ بنده با مطالعه کتاب هایی با عنوان داروخانه گیاهی در چندین جلد توانسته ام، خواص و مضرات گیاهان را شناسایی نمایم و در عرصه عمل به کار بگیرم .

صبر و پشتکار کجای مسیر پیشرفت شما بود؟

در تمام مراحل صبر و پشتکار همراه من بوده و ان شاءالله خواهد بود و راز اصلی موفقیت در پیشبرد اهداف بنده بوده است.

آیا حجاب باعث محدودیت کاری شما شده است؟

خیر به هیچ عنوان؛ فعالیت بنده هیچ منافاتی با پوشش و دارا بودن حجاب برتر نداشته و هیچ محدودیتی برای بنده ایجاد نکرده است. بیشترین عاملی که بنده این پوشش را انتخاب کردم حس امنیتی است که با آن دارم.

با توجه به اینکه دارای فرزند پسر هستند ایا مانع انجام فعالیت کارافرینی شما می شود؟

جوابم به این سوال هم منفی است، چرا که من در جایگاه مادر توانسته ام این شغل را پیش ببرم

عشق و علاقه به آینده فرزندم در ایجاد انگیزه برای من بسیار زیاد بوده است، زیرا تمام تلاش چه من و چه تمام مادران و پدران آینده سازی برای آنان است.

 برای چند نفر توانسته اید زمینه کار فراهم کنید؟

بله در زمینه آموزش تولید گیاهان دارویی توانسته ام به سه نفر آموزش دهم که اکنون مشغول تولید عرقیجات هستند، در زمینه جمع آوری گیاهان چند نفر را به کار گرفته ام

در جامعه گفته می شود زنان برای پیشرفت کردن با موانعی روبه رو هستند، نظر شما در این ارتباط چیست؟

چه بسا در جامعه مشاغلی باشد که برای زنان به سبب سنگینی که کار دارد و با توجه به نوع خلقت زن محدودیت باشد و این محدودیت ابدا به این معنا نیست که زنان جامعه ما محدود باشند خیر این بدان معناست که بر حسب تفاوت خلق و خوی زنان و مردان باید مشاغلی انتخاب کنند که با وضعیت جسمانی و روحی آنها سازگار باشد.

در تمامی مشاغل مشترک چه بسا بانوان خیلی موفق تر از مردان بوده و توانسته اند در حیطه کاری خویش بدرخشند

با نهایت تشکر به عنوان آخرین سوال ،چه توصیه ای برای جوانان دارید؟

توصیه بنده به همه خواهران و جوان هایی که از بیکاری گله دارند این است که با کمترین هزینه می توانند بیشترین درآمدزایی برای خویش ایجاد کنند ،بدون هیچ سرمایه ای ؛کافی است مهارت های ذاتی خود را شناسایی کرده و به کار ببندند. به طور قطع سازمان های مربوطه هم حمایت لازم را خواهند داشت.

 زیرا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جوانگرایی قطع یقین مسئولین نیز از طرح های کارآفرین حمایت خواهند کرد.

برای مثال خود بنده با حمایت سازمان جهاد کشاورزی با عضویت در صندوق های ذخیره سازی بانوان خانه دار روستایی توانستم از کمک مالی سازمان جهاد کشاورزی استان زمینه های شغلی برای بانوان ایجاد کنم و تا کنون چندین نفر از خواهران به من کمک کرده و برای خودشان درآمدزایی کرده اند.

در آخر می توانم بگویم یقین دارم، «خواستن توانستن است»

ارسال نظرات
آخرین اخبار