رئیس کل دادگستری استان مرکزی مطرح کرد؛

جلوگیری از بیکاری ۶۰۰۰ نیروی متخصص و کارگر در استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با تلاش ها و پیگیری های بعمل آمده و حمایت های دستگاه قضایی استان، از بیکاری ۶ هزار نفر نیروی متخصص و کارگر در استان جلوگیری شده است.
کد خبر: ۹۴۸۵۴۴۵
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، رئیس دادگستری استان مرکزی با اشاره به اقدامات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی از ابتدای سال جاری گفت: اقدامای که در این مدت صورت گرفته منجر به رفع موانع تولید، احیا واحدهای تولیدی_صنعتی، پرداخت مطالبات و… شده است.

وی افزود: در این مدت مشکلات بیش از ۶۰ واحد تولیدی صنعتی استان در حوزه های مختلف و به ویژه مباحث حقوقی و قضایی پیگیری و با وجود مشکلات اقتصادی، از تعطیلی واحدهای تولیدی در استان ممانعت شد.

رئیس دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با این اقدامات توانستیم از بیکاری ۶ هزار نفر ممانعت و برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال کنیم.

حجت‌الاسلام‌ موسوی تصریح کرد: با حمایت دستگاه قضایی استان مرکزی پروژه بزرگِ ملی و استانی خط تولید تلفن همراه و تبلت در شهر صنعتی مأمونیه شهرستان ساوه افتتاح و به بهره برداری رسید. پیگیری ترخیص تجهیزات مواد اولیه از گمرک، رفع مشکلات و موانع بانکی و تخصیص کد یکتا در این دبیرخانه انجام گرفت و با رفع موانع موجود، برای حدود ۲۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی بیان کرد: رفع مشکلات قضائی و پرونده های قضائی یک واحد تولید و کشتار مرغ و طیور در شهرستان دلیجان و احیای مجدد آن اقدام دیگری بوده که در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان انجام شد و حسب پیش بینی ها انتظار است با ایجاد زنجیره تولید در این شرکت برای حداقل ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال شود و نیاز استان های تهران؛ اصفهان و استان مرکزی را به ویژه در پیک مصرف شب عید و ماه مبارک رمضان در حوزه مواد غذائی پروتینی در این واحد تولید صنعتی تأمین شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: ترخیص تجهیزات و مواد اولیه خط تولید شرکت های واگن پارس مپنا و شرکت آذرآب اراک، بافتینه پارس درسا در شهرستان دلیجان، با دستور قاطع و صریح قضایی، دادستان مرکز استان و دبیر ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با ارزش بیش از ۶ میلیون یورو که به دلیل مشکلات بانکی، ارزی و عدم امکان تمدید کارت بازرگانی امکان ثبت سفارش و ترخیص تجهیزات و مواد اولیه را نداشتند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: رفع مشکل حقوقی قضایی شرکت یکتا بتن البرز در شهر صنعتی خمین که بر اساس مشکلات قراردادی و عدم ایفای تعهدات در قبال شرکت شهرک های صنعتی استان منجر به فسخ قرار داد شده بود، با پیگیری دبیرخانه ستاد و مساعدت دستگاه قضایی استان و استمهال اعطائی به بهره برداری رسید و برای تعداد ۲۵ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی بیان کرد: پیگیری مشکل بدهی بانکی بیمارستان سینا، راه اندازی و شروع به کار مجدد شرکت تعاونی روستائی بخش میالاجرد با بیش از یکهزار و ۵۰۰ عضو اقدامی دیگر طی سال جایر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: جلسات متعدد با مدیران شرکت های دانش بنیان استان به منظور پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی و دیگر مشکلات آن ها و ارجاع موضوعات به دستگاه های اجرایی مرتبط در دستور کار قرار داشته و مرتب طی این مدت برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار