خبرهای داغ:
در باغ موزه دفاع مقدس؛

دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در قم برگزار شد

دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور جمعی از مادران، همسران و خواهران شهدا در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۸۹۵
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، به همت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام استان قم و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و استقامت و آئین تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر در سالن همایش ایثار باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد.

در این مراسم از خانواده شهیدان فاطمه بنی حسن، خاور کلبی آبادی، محمد حاجی بابایی، محمد سامع، حسن آب باز و شهید امنیت حسن مختارزاده قدردانی شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با تبریک ایام میلاد حضرت زهرا (س) با بیان روایتی از امام صادق (ع) در مورد نیکی به والدین اظهار داشت: نیکی به پدر و مادر به قدری ارزشمند است که حتی از جهاد فی سبیل الله جایگاه بالاتری دارد.

وی در ادامه به ایثار مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس، مادران و همسران شهدا جایگاه واقعی زن در انقلاب اسلامی را نشان دادند و در پشتیبانی از جنگ هر چه در توان داشتند انجام دادند.

حجت الاسلام علی لقمانپور افزود: خانواده شهدا از همه دارایی خود گذشتند و همواره با تمام توان پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

در ادامه، حجت الاسلام «سید محمد هاشمی» مدیر کل شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد: خواهران، همسران و مادران شهدا، آبروی اسلام و مسلمین را حفظ کرده و اسلام ناب علوی، فاطمی و محمدی را به جهانیان نشان داده اند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به وجود هفتصد و پنجاه شهید تک فرزند در کشور گفت: نتیجه همه افتخارات امروز کشور، صبر و استقامت مادران و همسران شهدا است که همیشه پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند
در ادامه مراسم با حضور نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم، زینب عبداللهی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم، زینب فرخ مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان ، حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد ،مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم و نمایندگانی از ادارات کل صبا احوال و دیگر دستگاههای استان و همچنین دختر شهید فاطمه بنی حسن از شهدای حج خونین سال ۱۳۶۶، از شناسنامه هویتی این بانوی شهیده رونمایی شد.

در مراسم فوق،از مادران، همسران و دختران شهیدان فاطمه حاج بابایی، زینب و مجید سامر، مریم و حسن آب باز، کبری میرئی و شهید مدافع امنیت حسن مختارزاده نیز تجلیل بعمل آمد.

مولودی خوانی حاج حسن شالبافان و حسن جوشقانیان و پخش کلیپ‌هایی در مورد مادران شهدا از بخش‌های دیگر مراسم بود.

پایان پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار