آب‌گرفتگی شبکه معابر در اراک/معضل کهنه‌ای که حل نمی‌شود

شهروندان اراکی هر ساله در پی بارش برف و باران و آب‌گرفتگی معابر با مشکلات بسیاری در روز مواجه می‌ شوند و می طلبد که مدیران شهری تمهیداتی برای جلوگیری از آب‌ گرفتگی معابر و تسهیل خدمات‌ رسانی در نظر بگیرند.
کد خبر: ۹۴۸۲۹۸۷
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دوباره فصل بارش ها از راه رسید؛ نعمتی که اسباب خوشحالی همگان را فراهم کرد تا بار دیگر به درگاه الهی شکرگزار باشند.

به دنبال بارش‌ های برف در روزهای اخیر، این نعمت الهی در سطح شهر و برای شهروندان اراکی به مانند هر سال به یک معضل جدی در عبور و مرور روزانه تبدیل می‌ شود و نه تنها گریبان گیر عابران پیاده، که رانندگان را نیز گرفتار ترافیک سنگینی می‌ کند.

آب‌گرفتگی شبکه معابر در اراک/معضل کهنه‌ای که حل نمی‌شود

طی این سال ها مسئولان برای گره ‌گشایی از مشکل آب ‌گرفتگی معابر و خیابان‌ های مختلف شهر راهکاری پیدا نکرده اند و سال به سال بر دامنه این معضلات نیز افزوده می‌ شود.

مسئولان شهری هر چند مدعی هستند که در بودجه سالانه ردیف‌ های اعتباری برای حل این معضل در نظر گرفته شده اما شبکه گسترده معابر و خیابان‌ های شهر اراک، که دارای آبروها و جوی ‌های بسیار کم عرض و گاه محلی است، به طغیان آب محلات مختلف در بخشی از شهر منجر شده که این امر در رفت و آمد روزانه مردم نیز مشکلاتی جدی ایجاد کرده است.

آب‌گرفتگی شبکه معابر در اراک/معضل کهنه‌ای که حل نمی‌شود

آب‌گرفتگی شبکه معابر، زنگ هشداری برای مسئولان شهری است تا به جای ارائه گزارشات عملکردی درخصوص اقدامات انجام شده و دادن وعده و وعید در ایام پربارش، تدبیری مناسب بیندیشند تا شبکه معابر سطح شهر از این آب ‌ها تخلیه و امکان بهره ‌برداری از آن در بخش‌ های مختلف فراهم آید یا دست کم این آب ‌ها به رودخانه رود قره کهریز که از وسط شهر اراک می گذرد، هدایت شوند.

از مهمترین علل آب‌ گرفتگی در سطح منطقه را می‌ توان به نبود کانال جمع‌ آوری و دفع آب‌های سطحی، فرسوده بودن دیواره قنات و ریزش دیوار در بعضی نقاط، مسدود شدن کانال دفع آب‌ های سطحی، ریزش دیواره قنات، نبود شیب مناسب و عرض کافی جهت هدایت آب‌ های سطحی در کانال‌ های موجود و لایروبی نشدن کانال‌ ها برشمرد.

با دیدگاه‌ های کارشناسی و تمرکز روی ساخت و ساز اصولی شهرها به راحتی می ‌توان معضل آب‌ گرفتگی شبکه معابر شهر را برطرف کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار