خبرهای داغ:

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "روز تکریم مادران و همسران شهدا"

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "روز تکریم مادران و همسران شهدا" پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۸۱۷۳۵
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "روز تکریم مادران و همسران شهدا" پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

به نام خدا

"بازماندگان شهدای عزیزمان و بیش از همه، مادر و پدر و همسر و فرزندان شهیدان، در شأن و ارزش الهی، بلافاصله پشت سر شهیدان عالی قدر قرار دارند". رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

روز جمعه ۱۶ دی ماه، مصادف با ۱۳ جمادی الثانی، سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علی‌ها می‌باشد، روزی که به نیکی در تقویم مناسبت‌های ملی و مذهبی ما به عنوان " روز تکریم مادران و همسران شهدا" نام گذاری شده است.

حضرت ام البنین سلام الله علیها، بانویی ایثارگر بود که اگر چه در دشت کربلا حضور نداشت، اما عطر ایمان، نگاه ولایتمدارانه، تفکر حسینی و شجاعت ایثارگری یک مسلمان معتقد را قطره قطره به کام فرزندانش نشاند و آن‌ها را چنان در آغوش خود تربیت نمود که شهامت‌ها و رشادت هاشان در دشت تفتیده کربلا، هیچ گاه از تاریخ اسلام و جهان پاک نخواهد شد.

حضرت ام البنین سلام الله علیها، مصداق عینی مادران صبور و فداکاری است که با تربیت فرزندانی رشید، غیرت مند، ولایی و دلباخته مکتب محمدی، پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم و سلطه گری و سلطه پذیری هستند.

مادران و همسران گرانقدری که اگر چه در خاکریز‌های دفاع از کیان اسلام در برابر یزیدیان زمان حضور نداشتند، اما با الهام از رفتار شایسته حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و حضرت ام‌البنین سلام الله علیها، هستی خود را بر سر دفاع از ولایت و اسلام به درگاه حق ارزانی داشتند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علی‌ها و بزرگداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، با اذعان به این که آرامش، صلح و امنیت امروزمان را مرهون دستان پاک و احساسات ناب مادران و همسران شهدا و جامعه ایثارگران هستیم، تجلیل از خانواده معظم شهدا به ویژه مادران بزرگوار و همسران گرانقدر آنان را تداوم بخش حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌دانم.

امید که عاقبت این اسوه‌های عفت و پاکدامنی در سایه عنایات حضرت پروردگار، ختم به خیر گردد.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار