خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

جنگ امروز دشمن جنگ تبلیغاتی و تحریف حقایق و ترور شخصیت‌هاست

همدان-امام جمعه بهار گفت: جنگ امروز دشمن جنگ با زبان، جنگ تبلیغاتی و تحریف حقایق و ترور شخصیت‌ها است، امروز جنگ نرم دشمن است، حواسمان را جمع کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۹۷۸۳
|
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
جنگ امروز دشمن جنگ تبلیغاتی و تحریف حقایق و ترور شخصیت‌هاست

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حیات انسان حیات مادی نیست، برترین و شریف‌ترین حیات در عالم وجود است و حیات بشر بسته به تقوا، رعایت شئونات و امورات دینی و آن‌چه پرروگار عالمیان از انسان خواسته است.

وی افزود: اگر حواسمان به تقرب خدای تعالی نباشد خسران زده می شویم، دعوت به تقوا لفظ و شعار نیست؛ دعوت به عمل، توجه، صداقت و اخلاص در امورات است، اگر باشد حیات ما حیات جاودان و ثمره عمر شجره طیبه می‌شود.

امام جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: رعایت تقوا آموزه انبیا، اوصیا و اولیاست و ارزشمندی ما در نیا و آخرت خدایی شدن است، خداوند متعال همه عالم را فدایی انسان قرار داده و باید حواسمان باشد هدفمان در زندگی چیست، آیا هدف ما خدامدارانه است اگر بی‌هدف و بی‌جهت باشد و به روزمرگی مبتلا شویم عمر شریف ما به هدر رفته است.

وی ادامه داد: هدف و فلسفه خلقت انسان هدفی والاست و باید به آن دست یابیم؛ موجودات مادی در عالم موجود چهارگونه (جماد، نبات، حیوان و انسان) هستند که وجودشان بیهوده و بی جهت نیست، و همه بر مدار نظم و تربیت و هدف است.

مصباح عنوان کرد: جماد، نبات، حیوان با هدف فدایی شدن انسان است و همه مسخر انسان هستند و انسان که در بالاترین رتبه است و باید از این فرصت برای تعالی استفاده کند که اگر غیر از این باشد سقوط کرده و در ورطه حیوانی فرو می‌رود.

وی با بیان اینکه ایام، ایام بصیرت؛ هفته، هفته میثاق امت با ولایت است، گفت: وقتی تاریخ انقلاب و ثمره انقلاب را نگاه می‌کنیم تاریخ انقلاب به صدای «هَل مِن ناصر یَنصُرُنی» امام ‌حسین (ع) آغاز و تجلی ندای علی بن عبدالله (ع) بیست و دوم بهمن می شود.

امام جمعه بهار با بیان اینکه تجلی عظمت شور انقلابی و حسینی به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است، افزود: ماه دی نیز تجلی حفظ نظام، رهبری، ولایت به درایت مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای (حفظ الله تعالی) است.

وی بیان کرد: هر چه در این انقلاب حرکت و نظر می‌کنیم آنچه تجلی پیدا می‌کند دست الهی و نور الهی است که خداوند متعال اراده کرده به امت بهتر از امت حجاز، کوفه و... عطا کند، این‌ها ندا و معجزه و دیدن دست خداست، در این ۴۳سال که هر کشور دیگری این اتفاقات را تجربه می‌کرد از پا در می‌آمد.

مصباح گفت: ۹دی و ۱۳دی، ارتحال عمار انقلاب در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹ رویداد بصیرت‌یابی انقلاب شخصیت علامه مصباح یزدی و شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی؛ این رویداد‌های اتفاقی نیست همه این‌ها یک معجزه برای دستیابی به حقیقت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: اولین حربه دشمن جنگ و قتال هشت ساله رودر رو با سلاح، جنگ و ترور بود و دومین حربه دشمن لسان است و نباید نگاه را از او برداریم در غیر این صورت باید شاهد باشیم علی در محراب، زهرا در بین در و دیوار و سر آبی عبدالله بالای نیزه رود، اما‌ زهی خیال باطن که تاریخ تکرار شود.

امام جمعه شهرستان بهار افزود: تاریخ در عرصه بصیرت و نگاه ما به ولایت تکرار نخواهد شد مگر امت بمیرد علی تنها بماند و گردی بر انقلاب نشیند.

وی اظهار کرد: جنگ امروز دشمن جنگ با زبان، جنگ تبلیغاتی و تحریف حقایق و ترور شخصیت‌ها است و باید قدرت ما قدرت سخت مقابل دشمن باشد چنانچه هشت سال ایستادیم چنانچه شهدا با تمام اشتیاق به انقلاب و نظام و ولایت رفتند تا ما امنیت و آرامش پیدا کنیم، امروز جنگ نرم دشمن است، حواسمان را جمع کنیم، آنچه سفارش حضرت زهرا(س) است، اگر می‌خواهد عزت پیداکنید ساکت نباشید، نگاه به ولایت داشته باشید و افتخارات و دستاورد‌های انقلاب را تبیین کنید.

گفتنی است؛ در بین الصلاتین نماز جمعه قطعنامه سراسری یوم الله ۹دی قرائت و شعار مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آل سعود خائن، مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا توسط نمازگزاران نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) طنین‌انداز شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات