مشاور فرمانده کل در جمع بسیجیان شهرکرد؛

باید شبهه‌ها را بشناسیم و برای پاسخگویی به آن‌ها تولید محتوا کنیم

حجت الاسلام والمسلمین طائب در جمع اقشار مختلف بسیج استان گفت: باید شبهه‌ها را بشناسیم و برای پاسخگویی به آن‌ها تولید محتوا کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۶۷۶۹
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش جهاد تبیین با سخنرانی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور اقشار مختلف بسیج در فرهنگ سرای شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب در این همایش گفت: جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل، مقابل استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا ایستادگی کرد، جمهوری اسلامی با شعار "نه شرقی نه غربی" هنگام رقابت دو ابرقدرت بزرگ یعنی شوروی و آمریکا برای تسلط بر جهان شکل گرفت، پس از ۱۲ سال از عمر با برکت جمهوری اسلامی یکی ابرقدرت‌ها یعنی شوروی از هم پاشیده شد و اکنون با آمریکا در حال نبرد است، انقلاب اسلامی در حال انسجام حاکمیتی و ایستادن در برابر آمریکا است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تصرف خاورمیانه یکی از سیاست‌های آمریکا برای رسیدن به اهداف خود بود که برای این مهم تصرف ایران از طریق اشغال کشورهای همسایه را در دستور کار قرار دادند و ۲ماه پیش هم در آخرین نظریه سند امنیت ملی آمریکا گفتند تا سال ۲۰۳۰ اگر نتوانیم به اهداف خود برسیم باید از صحنه خارج شد.

وی ادامه داد: دشمن با کودتا و جنگ نتوانست انقلاب اسلامی را ساقط کند و اکنون به دنبال ایجاد دو دستگی میان مردم است، آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گویند ما نتوانستیم انقلاب اسلامی را کنترل کنیم و ایران در دهه ی آینده یکی از تهدید‌های جدی استکبار جهانی است، زیرا هم در منطقه رشد می‌کند، هم انسجام حاکمیتی دارد و هم بازیگر جهانی می‌شود.

کارشناس مسایل مذهبی،گفت: در سند امنیت ملی آمریکا گفته شده، ایران در کنار چین و روسیه از جمله چالش‌ها و تهدید‌های آمریکا است، برهمین اساس به دنبال مهار قدرت انقلاب اسلامی است، در راهبرد آمریکا برای پیشگیری از تاثیرگذاری ایران بر منطقه و جهان از راه بی ثبات سازی کشور‌های منطقه، ایجاد اغتشاش داخلی و اجماع بین‌المللی علیه ایران و طرح مسائل حقوق بشر و معتبرسازی تهدید نظامی به دنبال مقابله با ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین طائب گفت: تحقق راهبرد‌های آمریکا با جنگ ترکیبی انجام می‌شود، اولویت دادن به جنگ نرم و نیمه سخت بر دو محور هویت زدایی و هویت زایی دنبال می‌شود، هویت زدایی را از راه مخدوش کردن هویت‌های انقلاب، دفاع مقدس، خدمت، مقاومت و پیشرفت انجام می‌دهد، آمریکا می‌بیند که تحولات و پیشرفت در کشور در حال انجام و به دنبال مقابله با ایران است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: شبهه افکنی، تردید در صداقت مسوولان، سلب اعتماد مشروعیت و مقبولیت از نظام، ایجاد بی تفاوتی در مردم، ایجاد گسست اجتماعی، تشکیل نفرت میان اقوام و مذاهب نسبت به حاکمیت و ایجاد نافرمانی در همه سطوح جامعه و ایجاد ترس در خواص از جمله راهبرد‌های آمریکا برای مهار انقلاب اسلامی است.

کارشناس مسایل مذهبی،گفت: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی با جامعه از طریق توسعه اینترنت داخلی، پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، تبلیغ لذت گرایی و سبک زندگی غربی، تولید هیجان از طریق روش‌های مختلف و تبدیل هیجان به خشونت و تخلیه هیجانات علیه حاکمیت از دیگر روش‌های آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: جهت گیری ما باید برای افزایش سرمایه اجتماعی انقلاب باشد، تصویر واقعیت‌های انقلاب به نسل جدید منتقل شود، اگر مفاهیم و عملکرد انقلاب تبیین شود و گره‌های ذهنی اقشار مختلف برطرف شود، سرمایه اجتماعی رشد پیدا می‌کند، باید شبهه‌ها را بشناسیم و برای پاسخگویی به آن‌ها تولید محتوا کنیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دولت کار‌های خوبی در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها شروع کرده و تحول در بخش‌های کلان در حال انجام است.

در آغاز این همایش سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم علیه السلام با تسلیت ایام فاطمیه و خوش آمد گویی به بسیجیان، به ولایتمداری مردم استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: جمعی از عشایر این استان ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ به‌عنوان نخستین گروه‌ها با امام خمینی (ره) بیعت کردند و همچنان هم‌ بر بیعت خود مانده‌اند.

سردار علی‌محمد اکبری تاکید کرد: مردم انقلابی استان چهارمحال و بختیاری در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و حضور فعال و چشمگیر داشته و دارند.

یادگار سالهای دفاع مقدس ادامه داد: مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری برای برقراری امنیت پایدار مناطق مختلف کشور و دفاع از حرم آل‌الله جزو نخستین گروه‌ها بودند و نخستین شهدای بسیجی، جامعه مداحی، پزشکی و مهندسی دفاع از حرم از این استان است و کارنامه تیپ 44 سپاه حضرت قمربنی‌هاشم علیه السلام علاوه بر دوران دفاع مقدس در دفاع از حرم آل‌الله نیز درخشان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار