کارآفرینی با عطر گل و گیاه/بانوی میلاجردی که با کمک بسیج به خوداشتغالی رسید

مریم آقامحمدی بانوی 37 ساله میلاجردی، مشتی نمونه خروار است و اگر به شور و شوق این بانوی توانمند توجه شود الگویی خواهد شد برای دیگر جوانانی که ناامیدی برای کسب و کار را سرلوحه افکار خود قرار داده اند.
کد خبر: ۹۴۷۶۵۲۸
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

کارآفرینی تنها در یک کلمه خلاصه نمی ‌شود بلکه همت عالی را به دنبال خود دارد و بسیاری از کسانی که این روزها در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار گرفته ‌اند در ابتدا با رنج و سختی کار را شروع کردند اما همت عالی و اراده آنان سبب شد تا راه سخت را به امید موفقیت طی کنند.

کارآفرینی با پرورش گل و گیاه کار دلچسبی است ولی سختی های خود را نیز دارد.

مریم آقامحمدی بانوی 37 ساله میلاجردی، مشتی نمونه خروار است و اگر به شور و شوق این بانوی توانمند توجه شود الگویی خواهد شد برای دیگر جوانانی که ناامیدی برای کسب و کار را سرلوحه افکار خود قرار داده اند.

این بانوی توانمند همیشه عاشق طبیعت، سرسبزی و گل و گیاهان بوده و علاقه و اشتیاقی وافر در این زمینه دارد.

 این بانوی توانمند اینطور می‌گوید که با این کار نه تنها برای خود درآمد خوبی ایجاد کرده بلکه همیشه از روحیه شاداب و سرحالی برخوردار است و وقتی در گلخانه فعالیت دارم فارغ از همه مشکلات موجود هستم و با شادابی فرصت بیشتری برای تربیت دو فرزندم می گذارم.  

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ از انگیزه خود برای راه اندازی کسب و کار چنین گفت: گلخانه شغل خانوادگی ما است؛ همسرم گلخانه دارد و محصولات باغی و صیفی جات کشت می کند و خدا را شکر بازار خوبی هم دارد؛ از سال ها قبل من هم در گوشه ای از گلخانه همسرم به پرورش گل و گیاه مشغول بودم و گیاهان مورد علاقه ام را پروش می دادم.

این بانوی میلاجردی ادامه داد: با گذشت زمان تصمیم گرفتم به شکل جدی به این کار بپردازم ولی چون مکان مجزایی نداشتم، تصمیم گرفتم از فضای حیاط منزل برای شروع کار حرفه ای استفاده کنم.

آقامحمدی با بیان اینکه کار را با دریافت تسهیلات آغاز کرده است، گفت: با دریافت مبلغ 500 میلیون ریال تسهیلات از بسیج سازندگی شهرستان گلخانه ای به مساحت 50 متر در حیاط منزل ایجاد کردم؛ با بخشی از همان تسهیلات مقداری گل و گیاه زینتی خریداری کار تکثیر و پرورش گل را در گلخانه شروع کردم و خدا را شاکرم در مدت یک سال و نیمی که مشغول به کار شده ام درآمد خوبی به دست آورده ام.

وی افزود: از همان ابتدا که بر حسب علاقه کارم را در گلخانه همسرم شروع کردم با آزمون و خطا گل ها را پرورش می دادم و در این مسیر گل های زیادی هم خراب یا خشک شدند اما کم کم بر حسب تجربه روش نگهداری و پرورش گیاهان مختلف را یاد گرفتم و در حال حاضر چند نمونه گل آپارتمانی مثل شمعدانی، حسن و یوسف، فردوس و چند نمونه کاکتوس را پرورش می دهم.

این بانوی توانمند از بازار کارش چنین گفت: اگر شرایطی فراهم شود تا گل ها را در بازار روزها نیز به فروش برسانم بی شک درآمدزایی و بازار بهتری خواهم داشت ولی چون وسیله و امکان حضور در بازارهای روز را ندارم ناچار به فروش در منزل اکتفا کرده ام.

این بانوی میلاجردی با بیان اینکه به شکل جزئی و عمده فروش گل و گیاه پرورشی را دارد، تصریح کرد: در یک بازه زمانی جوانی برایم کار می کرد که کار بازاریابی و فروش را انجام می داد و مبلغی از سود حاصله را طبق توافق مان دریافت می کرد؛ درآمد خوبی داشیتم منتها در حال حاضر او به خدمت مقدس سربازی رفته است.

وی ادامه داد: اگر شرایط مهیا شود برای 4 نفر به شکل مستقیم می توانم اشتغال ایجاد کنم؛ هدفم این است که گلخانه را توسعه بدهم و یک مغازه گل فروشی مجزا راه اندازی کنم و گلخانه را فقط به محل تکثیر تبدیل کنم و نمونه های گران قیمت نظیر بابا آدم، زامفولیا و ... را تکثیر کنم.

آقامحمدی به سختی ها و دیگر مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: از شهرستان های مختلف سفارش خرید دارم ولی چون در شهر میلاجرد باربری نیست، امکان ارسال سفارشات شهرستانی را ندارم؛ در فصول سرد سال چون فروش کمتر است نهایت درآمد حاصل از این راه تنها پاسخگوی اقساط تسهیلات می شود

این بانوی توانمند تصریح کرد: در ابتدای کار سختی‌ها و مشکلات فراوانی از لحاظ مالی وجود داشت اما اگر عشق و علاقه به کار وجود داشته باشد سختی راه هموار می‌شود و می‌توان به موفقیت دست پیدا کرد.

وی از جوانان خواست تا هرگز ناامید نشوند و دست از تلاش و کوشش برندارند و تاکید کرد: در وجود هر فردی یک نقطه قوت و استعدادی وجود دارد، توصیه می کنم به جای اینکه انتظار داشته باشند که دولت برایشان کار ایجاد کند، روی استعدادهای خودشان سرمایه گذاری کنند و آن را پرورش دهند؛ هر فرصتی می تواند نقطه شروعی باشد از هر فرصتی که به وجود می آید استفاده کنند.

این بانوی میلاجردی تاکید کرد: هیچ فعالیتی وجود ندارد که در ابتدای آن دچار شکست نشویم اما باید از شکست به عنوان نردبان پیشرفت استفاده کنیم و دست از تلاش برنداریم.

آقامحمدی به دیگر فعالیت هایش اشاره کرد و گفت: پیش از این یک کارگاه خیاطی داشتم؛ برای شروع کار رایگان در تعدادی از تولیدی های شهر کار کردم تا کار با دستگاه ها را یاد گرفتم و آموزش خیاطی را دیدم بعد با دریافت تسهیلات کارگاه تولیدی راه اندازی کردم و کم کم به جایی رسیم که کار را توسعه دادم.

وی افزود: 10 نفر چرخکار داشتم ولی به خاطر مشکلات جسمی بعد از چند سال نتوانستم ادامه دهم ولی کار را رها نکردم و به پیشنهاد بسیج سازندگی و فنی و حرفه ای شهرستان به عنوان مربی جهادی کار آموزش علاقه مندان را شروع کردم؛ از خرداد امسال حدود 80 نفر را آموزش دادم.

این بانوی توانمند یادآور شد: در کنار کار تدریس خیاطی، مسئول صندوق قرض الحسنه مسجد محله مان هم هستم ولی با برنامه ریزی سعی کرده ام کارهای منزل و کار پرورش گل و گیاه را هم به نحو مطلوب انجام بدهم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار