مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تشریح کرد؛

جزئیات مراسم وداع و تشییع شهدای گمنام در استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست خبری به تشریح جزئیات مراسم وداع و تشییع شهدای گمنام در استان مرکزی پرداخت.
کد خبر: ۹۴۷۶۴۰۶
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

جزئیات مراسم وداع و تشییع شهدای گمنام در استان مرکزی

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح جزئیات مراسم وداع و تشییع شهدای گمنام در این استان گفت: دی ماه مملو از حماسه های بزرگی است که به همت ملت ایران رقم خورده است.

وی افزود: یوم الله ۹ دی، سالروز شهادت شهید سلیمانی، خنثی سازی فتنه سال ۸۸، سالروز عملیات کربلای ۴ و ۵ از جمله وقایع زرگی هستند که در تاریخ سرزمین کشورمان به ثبت رسیده و برای همیشه ماندگار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: افتخار این را داریم که امسال همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شاهد استقبال از شهدای گمنام باشیم و مردم شهید پرور استان مرکزی که بارها در طول انقلاب ارادت و محبت خود را نسبت به شهدا اعلام کرده اند، در این ایام مقدس میزبان شهدای گمنام می شوند.

سرهنگ پاسدار کریمی با اشاره به راه اندازی کاروان شهدای گمنام در استان گفت: پیکر مطهر 5 شهید گمنام از تاریخ ۲۴ آذر تا ۶ دی ماه در استان مرکزی حضور دارند و برنامه های تشییع و خاکسپاری شهدای خوش نام دفاع مقدس در تاریخ ششم دی و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کاروان شهدای گمنام از ۲۴ آذر ماه از شهرستان زرندیه حرکت خواهد کرد، ۲۵ آذر مردم ساوه، ۲۶ آذر دلیجان، ۲۷ آذر محلات، ۲۸ آذر خمین، ۲۹ آذر شازند، ۳۰ آذر خنداب، یکم دی ماه کمیجان، دوم دی فراهان، ۳سوم دی آشتیان، ۴ دی تفرش و ۵ دی اراک از این کاروان استقبال خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی متنوعی پیش بینی و اجرایی می شود، تصریح کرد: مراسم استانی شبی با شهدای گمنام روز پنجم دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود و مراسم شبی با شهدای گمنام شهرستانی، نیز همزمان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار کریمی ادامه داد: مراسم تشییع استانی شهدای گمنام در روز ششم دی ماه همزمان با سراسر کشور در ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدای اراک به سمت خیابان شهید رجایی(ره) و نهایت مصلی بیت المقدس برگزار خواهد شد و بعد از سخنرانی تبیینی و اقامه نماز ظهر و عصر و نماز شهدا، توسط نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، پیکر این شهیدان والامقام به سمت مراکز تعیین شده تشییع خواهد شد و در مکان های پیش بینی شده خاکسپاری می شوند.

سرهنگ پاسدار کریمی بیان کرد: میدان شهدای اراک در طول انقلاب اسلامی، از دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم و امنیت شاهد حضور مردمی در استقبال باشکوه از شهدا بوده که به نوعی قدردانی خود را از شهدا اعلام کرده اند.

وی افزود: حضور شهدای گمنام در شرایط فعلی وحدت آفرین است و قطعا توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد؛ لذا باید قدر بدانیم و از این فرصت بسیار ارزشمند به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی استانداری مرکزی، سازمان جهاد کشارزی، دانشگاه پیام نور اراک و دانشگاه فرهنگیان اراک را مکان خاکسپاری شهدای گمنام در استان مرکزی عنوان و تصریح کرد: بعد از اقامه نماز در مصلی، پیکر مطهر شهدا در چهار مسیر و با حضور باشکوه مردم تشییع و نهایت خاکسپاری خواهند شد.

سرهنگ پاسدار کریمی ادامه داد: همچنین یک مراسم ویژه در این ایام با حضور خانواده معظم شهدای جاویدالاثر پیش بینی شده که در مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: درخواستی که از رسانه های استان مرکزی وجود دارد نسبت به اطلاع رسانی و پوشش برنامه های شهدا حساسیت و جدیت داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: با این تعداد از شهدا در ایام فاطمیه امسال تعداد شهدای گمنام استان مرکزی به ۲۰۰ شهید گمنام می رسد و ۷۰ یادمان شهدای گمنام در سطح استان وجود دارد که به عنوان پایگاه های فرهنگی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار