مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در بازدید از خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

شتاب گرفتن اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از پیشرفت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان خبر داد و گفت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ساوه با حدود دو هزار واحد مسکونی در قالب سه پروژه امسال پیشرفت ۶۵ درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۴۷۳۷۷۰
|
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

حمید انعامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در بازدید از خبرگزاری بسیج استان مرکزی در گفتگو با خبرنگاران این رسانه به شرح بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی استان پرداخت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه شهرستان اراک از نظر آمایش سرزمینی ظرفیت رشد افقی ندارد چرا که در میان کوه‌ها و کویر محصور شده است، گفت: در حوزه ساخت مسکن بهترین سیاست اجرایی احیای بافت‌های فرسوده و زمین‌های بلا استفاده شخصی و دولتی و همچنین انتقال سریز جمعیت این شهرستان به شهرک‌های جدید از جمله امیرکبیر است.

 وی با بیان اینکه برای ساخت زمین‌های خالی موجود در اراک با مالکین وارد مذاکره شده‌ایم، افزود: در حال حاضر در شهرستان‌های اراک، مأمونیه و شازند در حال رایزنی با مالکین اراضی شناسایی شده هستیم تا از طریق توافق مشکل زمین را در این شهرها برطرف و کار ساخت واحدهای مسکونی را ادامه بدهیم.

انمامی با بیان اینکه پروژه ۸۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک همان گونه که به مردم قول داده بودیم قبل از پایان عمر دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: در اجرای این پروژه مشکلات مرتفع شده است، طراحی و اجرا به پیمانکار سپرده شد که همین موارد ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه داشت؛ ناظر ساختمان و سازه نیز از سوی نظام مهندسی برای هر بلوک یک نفر در نظر گرفته شده است تا خدای نکرده مشکلی در روند اجرای پروژه در بحث ایمن سازی برای شهروندان ایجاد نشود.

 وی در پاسخ به رفع مشکل موجود در اخذ مجوزهای لازم برای اجرای این پروژه گفت: در بحث صدور جواز ساخت، شهرداری یک رقم بالایی را به ازای هر واحد درخواست کرده بود و این رقم در نهایت باید از طریق متقاضیان پرداخت می‌شد که با پیگیری استاندار و جلسه با اعضای شورای شهر و شهردار این رقم به مبلغ توافقی نزدیک شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: از نظر قوانین اعضای شورا و شهرداری رقم را به غلط محاسبه نکرده بودند ولی چون این پروژه با پول مردم و تسهیلات ساخته می‌شود، تمام تلاش را داریم که برای افراد ثبت‌نام‌کننده قیمت معقولی داشته باشد؛ از مجموع مبلغ در نظر گرفته شده که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بود، مبلغ ۱۰۰ میلیارد آن را واریز کردیم و مابقی به صورت اقساط قسط بندی می‌شود؛ امیدواریم با تصویب هیئت دولت نرخ صدور جواز در پروژه‌های نهضت ملی مسکن یکسان‌سازی شود تا با این اقدام در شهر اراک نیز برای هر خانوار این مبلغ به ۸ میلیون تومان برسد.

وی ادامه داد: سازه اجرایی پروژه ۸۱۱۲ واحدی قالب تونلی است و چنانچه با این روند کار پیش برود براساس قراردادی که با شرکت پیمانکار داریم طی سه سال پروژه به اتمام خواهد رسید؛ اگر سرعت را افزایش دهیم می‌توان زمان از دست رفته را جبران کنیم.

پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه‌های مسکن ملی در ساوه

 انعامی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن در ساوه گفت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ساوه هم با حدود دو هزار واحد مسکونی در قالب سه پروژه تعریف شده است که در حال حاضر این پروژه‌ها پیشرفت قابل قبولی داشته و رتبه اول را در ستاد اجرایی پروژه 100 هزار واحدی نهضت ملی مسکن در کل کشور دارد.

وی به صدور سند مسکن تعاونی نیروی انتظامی انتهای هپکو اشاره کرد و گفت: با دستور شخص وزیر بالاخره مشکل این واحدها حل خواهد شد و تعیین تکلیف می‌شوند و به زودی سند آنها صادر خواهد شد و مشکلاتی که مالکین این واحدها داشتند برطرف خواهد شد.

 تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سنوات گذشته

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درخصوص اقدامات صورت گرفته در محورهای مواصلاتی استان گفت: محور توره_بروجرد در سنوات گذشته طی ۶ سال به میزان ۵ کیلومتر آسفالت شده بود و در مدیریت فعلی توانستیم مقدار ۶ کیلومتر را در طول 7 ماه آماده کنیم تا زیر بار ترافیک برود.

وی ادامه داد: محور اصلی توره_بروجرد به طول ۲۳ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان مرکزی دو بانده است که امیدواریم با پیگیری نمایندگان استان اعتبارات تخصیصی محقق و اعتبارات جدید برای چند کیلومتر باقیمانده در نظر گرفته شود تا کار به اتمام برسد..

انعامی با تاکید بر اینکه پیمانکار برای اجرای ۱۰ کیلومتر و ادامه عملیات آسفالت این پروژه تا امروز ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه صرف کرده است، گفت: بایستی بخشی از این طلب پرداخت شود تا پروژه ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار