۷۳ مرکز کارآفرینی در استان خراسان رضوی، فعال است

مسول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی، گفت:  در حوزه اشتغال زایی  بانوان توانستیم ۷۳ مرکز  کارآفرینی بانوان را در سطح استان راه اندازی کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۳۷۳۰
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رویا حیدر زاده مسول جامعه بسیج زنان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:  در راستای اشتغال زایی ۷۳ مرکز  کارآفرینی  بانوان توسط بسیج جامعه  زنان  در سطح  استان راه اندازی شده است.

وی افزود: سال گذشته ۵۷ مرکز کار آفرینی داشته ایم که در حال حاضر به ۷۳  مرکز رسیده است، مراکز ما با شناسایی کارآفرینان و افراد جویای کار، زنان سرپرست خانوار، بی سرمرست، و بد سرپرست که نیازمند اقدامات توانمدسازی در حوزه اقتصاد هستند را شناسایی کرده و در این مراکز به هم وصل شده و  کار آفرینی توسعه پیدا میکند و بانوان جویای کار دارای کار ثابت و دارمد ثابت می شوند. 

 

حیدر زاده  ادامه داد: بخشی از این افراد با  آموزش و توانمند سازی هایی که با محیط بومی و محلی که  توسط بانوان در سطح محلات انجام می شود،  بتوانند خودکفا شوند و  با اقدامات تهسیل گری از طریق رده های  داخلی سپاه امام رضا ع ، بسیج سازندگی، و جایگاه های مختلف که دست اندکار هستند، ما میتوانیم تسهیلات را دریافت کنیم؛ همچنین این افراد خودشان می توانند به عنوان سرمایه اولیه خدمات را دریافت کنند تا یک کسب و کار پایدار برای خود ایجاد  نمایند. 

ایجاد ۲۰۰۰ شغل ثابت برای بانوان توسط بسیج جامعه زنان استان

  مسول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی، عنوان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ پنجاه و هفت مرکز  کارآفرینی داشتیم که در این  ۵۷ مرکز  بیش از دوهزار شغل ثابت برای بانوان ایجاد شد و بیش از ۶هزارنفر شغل نیز به صورت غیر ثابت  و به صورت مقطعی یک سری فعالیت را داشتند.

 

وی اشاره کرد: در حال حاضر از این ۵۷ مرکز کارآفرینی به ۷۳ مرکز ارتقا پیدا کرده است که برخی از اینها در هفته بسیج راه اندازی شده اند و ۳ مرکز آن در مرکز استان راه اندازی شده است که به بحث کار آفرینی و توسعه مشاعل خانگی و نیز خانواده محور  می پردازد و  میتواند؛ برای سطح محلات موثر باشد.

 

 

وی افزود: در هفته بسیج بخشی از اقدامات بسیج جامعه زنان بحث فرهنگی،تجلیل و تقدیر از بانوان بسیجی برگزاری مراسم  متعدد با لگوهای برتر در سطح محلات مراسمات با تکریم هفته بسیج و حوزه زنان انجام شده است.

وی درحوزه خدمت رسانی گروه های جهادی نیز عنوان کرد: در محلات اقداماتی انجام شده است، گروه جهادی محله محور تا جغرافیا محور که کار هجرت را دارند و از منطقه خود به مناطق محروم می روند و خدمات فرهنگی و اجتماعی را انجام می دهند .

 

مسول بسیج جامعه زنان  ادامه داد: در هفته بسیج  حمایت از خانواده زندانیان هم در دستور کار ما قرار گرفته بود که جزو محورهای خدمت رسانی در محله است که گروه های جهادی خدمت رسان در محله انجام میدهند؛ همچنین کمک های مومنانه که از زمان کرونا این خدمات انجام شده و همچنان ادامه دارد.

مسول بسیج جامعه زنان استان  افزود: در  بحث جهاد تبیین یک نقشه راه  ارائه کرده ایم  و با توجه به تمام اقدامات که انجام می شود در حوزه مادران و دختران لازم است نسبت به مسائل تخصصی خود اول نگاه تبیینی داشته باشند و بتوانند جایگاه خودشان و فهم درست نسبت به موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام مباحث جهاد تبیین در دو بخش دسته بندی شده است؛ اول بحث زن و خانواده  که نسبت به نقش آفرینی موضوعات تخصصی خود موضوعات تبیینی  توسط شبکه مربیان انجام می شود؛ دو مسائل روز جامعه است و به صورت بخش عمومی در دستور کار قرار گرفته و آن نیز مورد توجه است و این دو دسته در دو لایه نخبگانی  و مردمی به صورت تبیینی انجام می شود‌.

  وی  عنوان کرد: لایه نخبگانی در سطح خود و با استفاده از اساتید و افراد نخبه در لایه های مختلف اقشار بانوان صورت میگیرد در لایه مردمی نیز با استفاده از افراد نخبه با  تبیین و روشنگری؛ برای عموم مردم در دستور کارقرار گرفته  و در حال انجام است.

مسول بسیج جامعه زنان   اشاره کرد: در بحث  سبک زندگی موضوع اشتغال بانوان است و با توجه به جنگ‌ اقتصادی در سطح جامعه و تحریم هایی که به کشور تحمیل شده  است و در این سالها ما با   عنوان‌ اقتصاد مقاومتی شعار سال  ... اقداماتی انجام  می دهیم و یکی از کارهایی که انجام گرفته است، توسعه مشاغل  خانگی و خانواده محوربوده که  به صورت خاص  به آن توجه شده است.

وی افزود: در بحث جهاد تبیبن در  همان  دوقسمت که گفته شد؛ ما به عنوان مسول جامعه زنان استان چند برنامه تخصصی را در قالب پخش زنده داشتیم که در لایه نخبگانی و عموم  با موضوعات متعدد  تحت عنوان موضوعات تخصصی حوزه زنان  ادامه داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار