خطیب نمازجمعه ساوه تاکید کرد؛

بسیج؛ پدیده‌ای منحصر به‌فرد برای تحقق ارزش‌ها و استقرار اراده الهی در جامعه

خطیب جمعه ساوه گفت: بسیج پدیده‌ای منحصر به فرد از تشکل و تجمیع نیرو‌های ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده الهی در جامعه است.
کد خبر: ۹۴۷۱۷۱۲
|
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ حجت‌الاسلام رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه، با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: یکی از راه‌های معتبر برای شناخت دقیق و تعریف صحیح از هر پدیده‌ای، شناخت الگو‌های عملی و پیشینه آن پدیده است. شجره طیبه بسیج نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت:بسیج پدیده‌ای منحصر به‌فرد از تشکل و تجمیع نیرو‌های ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده الهی در جامعه است.

خطیب جمعه ساوه افزود: این بیان حضرت امام خمینی(ره) که «بسیج لشکر مخلص خداست» می‌تواند زیباترین و جامع‌ترین تعریف برای این شجره طیبه باشد و اینکه مبتنی بر این تعریف، قید اول بسیج «لشکر» است و لشکر یگانی بسیار بزرگ از رزمندگان با تجهیزات و تسلیحات لازم برای اجرای عملیات‌ها است.

حجت الاسلام رحیمی «اخلاص» را قید دوم دانست که گویای عالی‌ترین قله‌های فضائل انسانی است و افزود: «الإخْلاصُ أعْلی الإیمانِ وَ شِیمَةُ أفاضِلِ النّاسِ» اخلاص، اوج ایمان و خصلت والاترین انسانهاست در حقیقت در این تعریف، قید اول ناظر به کمیّت، و قید دوم ناظر به کیفیت بسیج و بسیجیان است.

ایشان خاطرنشان کرد: قید سوم تعریف(خدا) نیز معنابخش و هویت‌ساز دو قید اول با شرف انتساب به خداوند متعال است و به این بیان که این «لشکر مخلص» سمت و سوی جهت حرکتش تحقق و عینیت اهداف، ارزش‌ها، آرمان‌ها و اراده الهی است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار