خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

دوران گذار به‌طرف شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی و گام دوم انقلاب را تجربه می کنیم

قاسم زاده نداف: دوران گذار به‌طرف شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی و گام دوم انقلاب را تجربه می کنیم و به تعبیر رهبر انقلاب باید کاری کرد و جلو رفت و اقدامات گذشته اصلاح شود در دولت انقلابی بنا بر این است و اقدامات خوب و موثری انجام شده است.
کد خبر: ۹۴۶۸۱۹۷
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی محمدعلی قاسم زاده نداف کارشناس مسائل سیاسی در محفل انس و مودت وابستگان سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان در حسینیه جماران بیرجند اظهار داشت: دوران گذار به‌طرف شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی و گام دوم انقلاب را تجربه می کنیم و به تعبیر رهبر انقلاب باید کاری کرد و جلو رفت و اقدامات گذشته اصلاح شود در دولت انقلابی بنا بر این است و اقدامات خوب و موثری انجام شده است. در دیدگاه امام و رهبری نگاه وظیفه محوری و تکلیف محوری آحاد جامعه انقلابی است.

وی با بیان اینکه امام می فرمایند ما با انسانهای اصالت الوظیفه ای می توانیم به هدف برسیم نه با انسانهای موظف القائده افزود: ما به تکلیف خودمان باید در دوران جوانی و در میدان رزم و در میان‌سالی و سالخورده ای نیز به‌خوبی عمل کنیم.

قاسم زاده نداف عنوان کرد: امروز در دوران گذار به طرف جامعه تمدنی که رهبری غایت کار را معرفی می‌کنند در عرصه جهاد تبیین کسانی که بیشتر از همه مرجع هستند برای پاسخ‌گویی به شبهات جوانان این وابستگان سپاه هستند بسیجیان و انقلابیون بازنشسته نمی شوند بلکه فصل جدیدی در حیات اجتماعی و سیاسی نیروها است.

وی خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین کسانی که بیشتر از همه می توانند مرجع باشند برای پاسخ گویی به شبهات جوانان نیروهای وابسته دایرةالمعارف‌های جبهه و جهادهستند  باید به تکلیف عمل کنیم و نگران نتیجه نباشیم قضایای شرطی است و خداوند می‌فرماید شما به وظیفه خود عمل کنید من شما را یاری می‌کنم بخشی وظیفه مااست و بخشی کار خداست.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز تکلیف مسلم و غیرقابل‌انکار و گریز  برای ما جهاد تبیین به‌عنوان فریضه قطعی عینی و فوری است افزود: باید از فاز نظری به فاز عملی رجوع کنیم جامعه خموش، منفعل و غیرفعال نمی‌تواند عهده دار انجام رسالت جهادتبیین باشد  رهبری نگران ما هستند می‌فرمایند من نگران برخی از شما با انجام ندادن این وظیفه جزو خاظلین باشید و همان‌طور که در روز عاشورا امام حسین نیز کشته تحریف جامعه بود چون خواص جامعه به درستی روایت گری نکردند امروز هم چنانچه خواص تبیین نکنند و جلوی تحریف را نگیریم دوباره واقعه ی عاشورا اتفاق می‌افتد.

وی با تأکید بر اینکه عبرت‌های تاریخ این‌جا باید مورد استفاده قرار بگیرد گفت:  میدان‌داری، روایت‌گری، مقابله با شایعات و تحریف‌ها در خانواده و جامعه برعهده همگان است برای تبیین و تعریف وقایع طول تاریخ انقلاب از هر فرصتی بهره بگیرید چون از وقایع تاریخ انقلاب جوانان بی خبر هستند ظرف ذهنی آنان را دیگران پر می کنند همانطورکه تعدی به حجاب و روحانیت، به آتش کشیدن قرآن و تخریب مساجد در جریان اغتشاشات شاهد بودیم چون امروز بیشترین تاثیر را محیط بر روی جوانان دارد.


وی اضافه کرد:  تحلیل دیگری که بر این جریانات می‌گذرد اقتصادی است عده‌ای گفتند ریشه مشکلات اقتصادی است و خانواده‌ها کرامت انسانی را از دست داده‌اند جوانان بیکار هستند این‌ها اعتراض به وضعیت اقتصادی جامعه است این تحلیل بخش کمی از واقعیت را در برداشت چون حداکثر کسانی که در کف خیابان بازداشت شدند درد اقتصادی نداشته‌اند و از طبقه مرفه جامعه بودند .

کارشناس مسایل سیاسی، تحلیل دیگر وقایع اخیر را رهایی فضای فرهنگی جامعه و عمل نکردن متولیان فرهنگ به وظایفشان مطرح کرد گفت: رهبری سال‌هاست از شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی فریاد می‌زدند که توسط اینترنت وفضای مجازی صورت گرفته است  متولیان فرهنگی اجرایی کشور ازسر خیانت، نفوذ و کم‌کاری اهتمامی به تنظیم مقررات در فضای مجازی نکردند امروز عرصه پهنای باند نظام اسلامی عرصه آموزش هرزگی ، تهدید، ضد امنیتی، هم جنس گرایی و فساد شده‌ و پاشنه آشیل اینجاست که دستگاه‌های فرهنگی همچون آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به وظایفشان عمل نکردند و سازوکار در تراز انقلاب اسلامی برای تبیین و نهادینه کردن دین در جامعه اجرایی نکردند ارتباط‌ با جوانان با استفاده از به شیوه‌های نو و هنر استفاده نکردن و دشمن به همان میزان نفوذ کرد.

وی عنوان کرد: بیش از ۳دهه سکان‌داری جریان لیبرال، غرب‌گرا و وابسته در کشور آنچنان شبکه‌سازی و کادرسازی کردند تا درونی ترین لایه های حاکمیت نفوذ کردند، شورای انقلاب فرهنگی را بی اثر  و علما را خاموش کرده‌اند و مدرسین و دانشگاهیان را هم‌رنگ خود ساختند و در حالیکه هدف امام از انقلاب اجرای شریعت بوده است ما پرورش جوانان را انجام ندادیم.

قاسم زاده نداف بیان داشت: جوانان که امروز دوران جنگ را محکوم می‌کنند چون نمی دانند انقلاب را در دفاع مقدس صادر کردیم، به استقلال رسیدیم و رشد و توسعه در صنعت دفاعی و نظامی داریم از دوران دفاع مقدس است رمز استکبارستیزی و بغض ما نسبت‌به صهیونیست‌ها و امریکا را نمی‌دانند چون ما انتقال ارزش‌ها را به جوانان نداریم . شخصیت‌های سیاسی نغمه شوم و شیطانی را می‌دهند عده‌ای می‌گویند رفراندوم برگزار کنیم و از حقوق زنان دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای از اغتشاشات تحلیل جامع شناختی می کنند و گسست های اجتماعی را بیان می‌کنند گفت: بین نسل ها فاصله افتاده و دشمن استفاده کرده است  نسلی با هنجارهای وارداتی تربیت شده است با نسلی جسور، حرمت‌شکن و شجاع بار آمده‌است که چنانچه مدیریت شود ظرفیتی می‌شود اما اگر مدیریت و کنترل نشود مانند تیغ دولبه است  پرورش این نسل وظیفه اصلی حاکمیت است و  آموزش و پروش باید به درستی  انجام شود.

وی با بیان اینکه در این اغتشاشات نقش سپاه تعیین‌کننده بود گفت: گرچه نیروی انتظامی مظلوم واقع شد و در هفته اول در کف خیابان شهدا دادند و شکنجه شدند بعد از یک هفته با ورود شاغلین و وابستگان سپاه نقش‌آفرینی اثربخشی را از سپاه دیدیم در مقابله با عمله‌ها و اکله های دشمن در مقابله با بانیان اصلی  اغتشاشات که با آبروی مردم بازی کردند، به اقتصاد جامعه ضربه وارد کردند ، امنیت را مخدوش کرده‌اند، دو گانگی های جنسی، مذهبی و قومیتی ایجاد کردند و به ساحت حرم شاه‌چراغ تعدی کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار