خبرهای داغ:
امام جماعت محله حسنیه پردیسان:

ایجاد پیوند میان حوزه و نهادهای آموزشی لازمه فرهنگ‌سازی است

امام جماعت محله حسنیه پردیسان گفت: اصلاح فرهنگ جامعه، به اصلاح فرهنگ سازان جامعه جامعه برمی‌گردد. تا وقتی نهادهای آموزشی با نهادهای حوزوی، پیوند نداشته باشند ایجاد و اصلاح فرهنگ جامعه دور از انتظار خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۶۷۸۸۰
|
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، اعضای شورای پایگاه شهید کلهری در نشست بصیرتی سیاسی طرح شهید کمالی با حجت الاسلام مددخانی امام جماعت محله حسنیه پردیسان به گفت‌وگو پرداختند.

مددخانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: دشمن به فرموده حضرت آقا از ایران قوی به شدت هراس دارد. ایران قوی نیز در سایه آرامش، امنیت و دانش ایرانی رقم خواهد خورد. دشمن نیز این را به خوبی فهمیده، و از جهل و ناآگاهی و بی اطلاعی برخی از جوانان از پیشرفت های خیره کننده ایران اسلامی و رشد علمی فزاینده، با بدترین شیوه ها سوء استفاده می‌کند.

مددخانی با اشاره به هتاکی ها و وقایع پیش آمده اخیر اظهار کرد: بخشی از هتاکی ها نیز در کنار عوامل گوناگون، به فاصله و شکافی برمیگردد که میان مردم و منادیان دین و مسئولین ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: طیف وسیعی از سیاستمداران، روانشناسان و جامعه شناسان حوزوی و دانشگاهی به تحلیل حوادث اخیر پرداخته اند و جامعه ما کمبود تحلیل ندارد. مشکل اصلی، نبودِ دغدغه، اقدام ، عمل و پشتیبانی از جوانان دغدغه مند حوزوی و دانشگاهی است. تا کنون چیزی که شاهدش بودیم و بسیار شنیده ایم، این است که به اسم کار فرهنگی، و این که باید فرهنگ سازی شود، اجازه داده نشد تا فرهنگ سازی صورت بگیرد. بخش مهمی از مشکلات فرهنگی جامعه، مشکلات شناختی و نبود نگاه صحیح به دین و احکام دینی است که به درستی تبیین نشده است.

مددخانی گفت: این وظیفه ای است که وزارت آموزش و پرورش در ایفای آن به شدت کوتاهی کرده و به کارهای کلیشه ای بسنده کرده است. نگاه ها را نسبت به تربیت دینی باید اصلاح کرد.

وی ادامه داد: اصلاح فرهنگ جامعه، به اصلاح فرهنگ سازان جامعه و نهادهای فرهنگ‌ساز جامعه برمی‌گردد. تا وقتی نهادهای آموزشی جامعه با نهادهای حوزوی، پیوند برقرار نسازند، ایجاد و اصلاح فرهنگ جامعه دور از انتظار خواهد بود.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار