خبرهای داغ:
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق تامین مالی زنجیره‌ای

همدان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین مالی زنجیره‌ای از اقدامات خوب این وزارتخانه از دی ماه سال گذشته است که در این راستا تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۴۶۶۳۳۲
|
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدرضا فاطمی امین امروز در دیدار با فعالین اقتصادی استان همدان که در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: ما به عنوان وزارت صمت وظیفه داریم تمام موضوعات را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه جدید مقرر شده است که ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی از طریق تامین زنجیره مالی باشد، افزود: پرداخت ۷۰ درصد تسهیلات از طریق صورتحساب سامانه جامع تجارت از توفیقات این وزارتخانه است که در این شیوه پول مستقیم به حساب فروشنده واریز شده و این کار از نشت منابع، جلوگیری و انقباض بانک‌ها را رفع می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما به دنبال برداشته شدن سقف تسهیلات هستیم چراکه با واریز شدن پول به حساب فروشنده دیگر نگران سرمایه ثابت نبوده و این اقدام بروکراسی‌های کنونی برای بررسی نیاز واحد به اعتبار را حذف خواهد کرد.

وی عنوان کرد: از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه اصلاح ناترازی‌ها است؛ با این توضیح که اول زنجیره تولید ۱۰۰ درصد و انتهای آن ۲ درصد سود می برد و سهم سود همه در زنجیره متوازن توزیع نشده است.

فاطمی امین ادامه داد: مشکلات معیشتی موجود در داخل کشور موجب دیده نشدن این همه توفیقات شد و کارهای بزرگی صورت گرفته شده که انتظار داریم با رفع این مشکلات بتوانیم خدمات صورت گرفته را به خوبی منعکس کنیم.

وی تصریح کرد: تامین مالی زنجیره‌ای از اقدامات خوب این وزارتخانه از دی ماه سال گذشته است که در این راستا تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: کشور ما در بخش تولید، سرمایه گذاری، صادرات، اشتغال، سطح قیمت‌ها و دیگر شاخص‌های اقتصای خوب و در سطح مناسب است و وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است؛ به گونه‌ای که توفیقات روز افزون ایران اسلامی در بخش‌های مختلف موجب حیرت دیگر کشورها شده است.

وی بیان کرد: در سفرهای خارجی و در دیدار با هیات‌ها، همواره آنها از توفیقات روز افزون کشور ما با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان سخن به میان آورده و آنها از این همه توسعه و پیشرفت اظهار تعجب می‌کنند.

فاطمی امین گفت: وضعیت تولید در مجموع خوب است و در بیشتر تولیدات از جمله لوازم خانگی، فولاد و خودرو شاهد رشد بوده هر چند در برخی بخش‌ها نظیرمصالح ساختمانی و روغن خوراکی کاهش‌هایی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز وزارت صمت در نیمه دوم سال جاری بر روی تک تک واحدها معطوف شده چراکه هر یک از این واحدها برای ما اهمیت دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: در این راستا سامانه پاسخگویی راه‌اندازی شده تا واحدها بدون واسطه و مکاتبه اداری نیاز خود را از طریق این سامانه اعلام کرده و سریع پاسخ دریافت کند.

وی گفت: یکی از تکالیف و مسئولیت‌های اصلی وزارت صمت پیگیری همه موضوعات حتی در حوزه بانکی، گمرک و تامین اجتماعی در قالب پنجره‌ای واحد است.

فاطمی امین افزود: یکی از درخواست‌های مطرح شده در این نشست، پرداخت به موقع مطالبات از سوی دولت بود که در این باره شهریور امسال مصوب شد که نهادهای دولتی، طلب واحدهای تولیدی را به موقع پرداخت کنند در غیر این صورت بر اساس تورم جریمه می‌شوند.

وی بیان کرد: در نشست اعضای شورای پول اعتبار نیز مصوب شد که بدهی واحدهای بدهکار به بانک‌ها قسط بندی شده به این نحو که هفت درصد بدهی آنها پرداخت و مابقی قسط بندی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به منظور تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش معدن، ابتدای سال جدولی تهیه شد و بر این اساس واردات ماشین آلات که در داخل کشور تولید نمی‌شوند آزاد شد.

فاطمی امین اضافه کرد: نیمه نخست امسال تولیدات ماشین آلات معدنی در داخل کشور ۱۰۰ درصد افزایش داشته، 5 هزار و ۳۰۰ فرصت معدنی به مزایده گذاشته شده است و ۱۰ هزار فرصت نیز بهمن امسال به مزایده گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای حمایت از بخش معدن، موجودی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معدنی افزایش یافته است که منابع خوبی در اختیار فعالیت‌های معدنی قرار می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص فعال‌سازی واحدهای راکد خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد واحدهای تولیدی راکد کشور مشکل اهلیت متقاضی دارد یعنی سرمایه‌گذار به لحاظ مدیریت و فنی اهلیت ندارد.

وی بیان کرد: زمینه خرید و فروش واحدهای تولیدی باید فراهم شود تا از این طریق بتوان واحدهایی که به علت نداشتن اهلیت متقاضی راکد شدند، دوباره احیا و فعال شوند تا بتوانند به چرخه تولید برگردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار