خبرهای داغ:

طرح متخصصان شاهرودی مصرف آب کشاورزی را ۵ برابر کاهش می‌دهد

شاهرود_طرح اجراشده توسط متخصصان شاهرودی در یک مرکز تحقیقاتی، مصرف آب کشاورزی را پنج برابر کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۶۵۹۴۱
|
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

طرح متخصصان شاهرودی مصرف آب کشاورزی را ۵ برابر کاهش می‌دهدبه گزارش خبرگزاری بسیج، امین امینی، سرمایه‌گذار طرح آبیاری بارانی با استفاده از لوله‌های رین‌فلت که برای اولین بار در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان شاهرود اجرا شده است، در گفتگو با خبرنگاران در شاهرود اظهار کرد: کاهش پنج برابری میزان مصرف آب نسبت به روش آبیاری سطحی زجمله مزیت‌های این طرح است.
او گفت: طرح کشت زعفران با روش آبیاری بارانی رین فلت در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شاهرود در مدت دو سال در ۵۰ هکتار اجرا شد.
سرمایه‌گذار طرح آبیاری بارانی با استفاده از لوله‌های رین‌فلت، افزایش بهره‌وری مصرف آب را از دیگر موفقیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.
او گفت: با توجه به موفقیت اجرای طرح آبیاری بارانی رین فلت، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی هم در بازدیدی که از این پروژه داشت، آن را به‌عنوان یکی از روش‌های موردقبول در مصرف بهینه آب اعلام کرد.
به گزارش بسیج، در یک کارگاه آموزشی، شرکت‌های دانش‌بنیان، مبتکران صنعت رویش یار و سیمان نیاکان سنگسر هم به معرفی محصولات خود در زمینه منابع جدید ذخیره آب اراضی کشاورزی به‌عنوان جایگزین استخر‌های ذخیره آب و همچنین مواد معدنی مورداستفاده در مزارع کشاورزی پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار