در شهر وردنجان برگزار شد؛

گردهمایی مجمع الذاکرین و شعرای آیینی

همزمان با شب فرخنده میلاد با سعادت یازدهمین نور امامت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام گردهمایی مجمع الذاکرین و شعرای آیینی درمسجد و حسینیه سیدالشهدا علیه السلام وردنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۵۸۴۴
|
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام اسماعیلی با تبریک ولادت با سعادت خورشید یازدهم، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام گفت: آن امام همام به روایت مشهور در هشتم ربیع الثانی در سال 232 هجری قمری در مدینه متولد شدند و در سال 235 هجری قمری که چهارساله بودند، با پدر بزرگوارش حضرت امام هادی علیه السلام به سکونت در سامرا مجبور شد و حدود نوزده سال با پدر گرامی خویش در این شهر ساکن بودند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت امام حسن عسکری علیه السلام پس از شهادت پدر بزرگوارش حضرت امام هادی علیه السلام، به مدت شش سال امامت کردند و در این مدت به علت سخت گیری بیش از حد عباسیان، جز یاران نزدیک، کسی را برای ملاقات نمی پذیرفت.

وی ادامه داد: حضرت عسکری علیه السلام با وجود همه آن فشارها و کنترلها و مراقبت های بی وقفه حکومت عباسی، یک سری فعالیت های سیاسی، اجتماعی و علمی برای حفظ اسلام و تشیع و مبارزه با افکار ضد اسلامی و ضد شیعی انجام دادند.

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: تربیت شاگردانی که هر کدام به سهم خود در نشر و گسترش معارف ناب تشیع و رفع شبهات دشمنان شیعه نقش مهم و به سزایی داشتند، از جمله فعالیت های حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بود.

در این مراسم شاعران آیینی سروده های خود را با موضوع ولادت سراسر نور حضرت امام حسن عسکری علیه السلام قرائت و مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام به مولودیه خوانی پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار