خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار امانتی:

عضویت بسیجی۸۰درصد دانش آموزان استان/ پاسخگویی به دانش آموزان فرصت ارزشمند انقلاب است

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی: چنانچه فرصت در اختیار جامعه امروز فراهم شده است که پاسخ پرسش های دانش آموزان را بدهند بزرگترین ظرفیت را انقلاب اسلامی ایجاد خواهد کرد و در این زمینه باید بین اولیا و مربیان همکاری و تعامل برقرار شود و اولیا در کارگاه انجمن اولیا و مربیان شرکت کنند.
کد خبر: ۹۴۶۴۸۲۹
|
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سرهنگ محسن امانتی مسئول بسیج دانش آموزی استان صبح امروز یکشنبه ۸آبان در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و ۳شهید دانش آموز حادثه تروریستی شاهچراغ اظهار داشت: در شرایطی هستیم که دشمن همه تلاشش را در یک خط متحد رسانه ای و جبهه متحد شیطانی بکار گرفته که دانش آموزان ما را از انقلاب جدا کند با بهانه های اغتشاش و شبهات که در ذهن آنان پدید آمده است.

وی عنوان کرد: در مدت ۲ سال شیوع ویروس کرونا یک زیست بوم جدیدی به دانش آموزان منتقل شد و در جایی که به سواد رسانه ای نیاز داشتیم از آن غافل شدیم و به درس های تفکر سواد رسانه و سبک زندگی توجه نشد دشمن یگان سازی خودش را بر آن مبنا شکل داده اما کور خوانده است چون ملت ما سابقه دینی و انقلابی دارد و همچون شهید فهمیده ها در این برهه نیز داریم.

وی با اشاره به حضور ۵۵۰ هزار دانش آموز در عملیات های دفاع مقدس این چنین تجربه ای هیچ کجای دنیا ندارند افزود: در خراسان جنوبی از یک هزار و ۹۷۰ شهید ۳۴۳ شهید دانش آموز داریم که ۱۷درصد تعداد کل شهدای استان را شامل می شود و این نرخ در کشور ۱۳درصد است.

وی ادامه داد: ما اگر به فرهنگ دفاع مقدس برگردیم و نسل جدید را با ایثار و رشادت نسل اول انقلاب آشنا کنیم شبهات قابل حل است و همه می دانیم جوان امروز از نظر دینداری، شجاعت و ایثار هم سان و حتی جلوتر از آن نسل قرار دارد.

مسئول بسیج دانش آموزی خاطرنشان کرد: امروز در میدان جنگ ترکیبی و شناختی که دشمن به راه انداخته و به بهانه سند ۲۰۳۰ می خواستند اقدام عملیاتی کنند که سند تحول آموزش و پرورش آن را کنار زد.

وی با بیان اینکه تشکیلات بسیج دانش آموزی در مقطع ابتدایی به نام امیدان، متوسطه اول به نام پویندگان و متوسطه دوم پیشگامان است گفت: اسناد بالادستی ما فرمایشات رهبری است برنامه هایی که اجرا می‌کنیم ذیل سند تحول آموزش و پرورش و سند اعتلای بسیج است.
امانتی با اشاره به برنامه های هفته بسیج دانش آموزی گفت: هفته بسیج دانش آموزی امسال با نام " ایران قوی" نامگذاری شده است و ۱۵برنامه محوری در استان اجرا می شود.
وی افزود: به منظور بزرگداشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی دانش آموزان با حضور در راهپیمایی باشکوه از میدان ابوذر به سمت مسجد امام حسین علیه السلام بیرجند و برنامه های متنوعی از جمله پویش ها، گروه های سرود پاتوقی، نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس، برگزاری مسابقات با مشارکت دانش آموزان و شعارهای انقلابی، بیانیه و آثار بار دیگر پوزه سران استکبار و بدخواهان نظام را به خاک می مالند.
مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: ۸۰درصد دانش آموزان استان عضویت بسیج را دارند و ۸۵درصد مدارس استان تحت پوشش تشکیلات بسیج دانش آموزی قرار دارند.
وی اظهار کرد: پویش های متعددی رادر کانال بسیج دانش آموزی در بستر شبکه شاد که ۱۰هزار مخاطب استانی دارد سازماندهی کردیم با نگاه تولید محتوا برای دانش آموزان در این بمبارانی که دشمن برای نا امید کردن آنها انجام می دهد.
امانتی گفت: دشمن از پیش برنامه ریزی کرده در تولید بازی ها، نرم افزارها، شبکه سازی و زیست بوم مجازی تا دانش آموز را به فضایی ببرد که مطابق با تربیت فرهنگ غرب بار بیاید چون این نوجوان صراحت در بیان دارد، مطالبه گر، واقع گرا و گفتگو محور است .
ظرفیت پاسخ گویی به دانش آموزان فرصتی برای انقلاب می سازد
وی تاکید کرد: چنانچه فرصت در اختیار جامعه امروز فراهم شده است که پاسخ پرسش های دانش آموزان را بدهند بزرگترین ظرفیت را انقلاب اسلامی ایجاد خواهد کرد و در این زمینه باید بین اولیا و مربیان همکاری و تعامل برقرار شود و اولیا در کارگاه انجمن اولیا و مربیان شرکت کنند.
مسئول بسیج دانش آموزی با اشاره به راه اندازی پویش هایی بر اساس افتخارات جمهوری اسلامی گفت: در پویش ایران من، ایران وطنم و لبیک یاخامنه ای دانش آموزان کلاس ها با همکاری مدیران مدارس شرکت می کنند و در مقابل پویش های ضد ارزشی، در فضای انقلابی هم سان اقدام می شود.
وی ادامه داد: پویش " دنیای بدون استکبار" و " دنیای بدون تاریکی" با پرسش دو سوال از دانش آموزان مطرح می‌شود و در کانال بسیج دانش آموزی بارگذاری محتوا صورت می گیرد. ۳۰هزار مخاطب در کانال های بسیج دانش آموزی در ۲۰حوزه بسیج دانش آموزی در سطح استان فعال است.
امانتی بیان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در گلزار شهدا، دیدار خانواده های شهدا، یادواره شهدا در قالب طرح " هر مدرسه یک یادواره" و پرده خوانی سیره شهدا و محتواهای انقلابی و نهضت روایتگری با حضور راویان دفاع مقدس در سطح مدارس داریم.
وی گفت: ۲۵۰گروه جهادی در واحدهای پویندگان و پیشگامان داریم که در هفته بسیج دانش آموزی در موضوع کمک به جمع آوری بسته های لوازم التحصیلی ، بهسازی ، زیباسازی و نظافت مدارس و توزیع ماسک و بسته های بهداشتی و برگزاری کلاس های تقویت بنیه علمی توسط دانش آموزان در مناطق کم برخوردار فعالیت می کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: به منظور تقویت روحیه ایثار و خودباوری و هویت بخشی به دانش آموزان طرح هجرت اجرا می شود در تابستان گذشته ۱۰۷ آموزشگاه بهسازی مدارس از جمله نقاشی، رنگ آمیزی درب و پنجره ، تعمیر نیمکت و شعارنویسی با ۶هزار نفر روز کار انجام شده است که ۲۱۱ دانش آموز در این طرح حضور داشتند.
وی بیان کرد: در طرح یاوران ولایت با نگاه تمدن سازی و جامعه سازی که همه ساله در تابستان برگزار می شود و ۲۲۰ آموزشگاه متوسطه دوم فرمانده واحد بسیج ، دانش آموزان هستند و به منظور اعتماد و هویت بخشی به دانش آموزان برگزار می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح های علمی با موضوع آیه های تمدن گفت: لیگ علمی پایا را برنامه ریزی کردیم و امسال در شانزدهمین دوره لیگ پایا ۱۱۷تیم ۵نفره دانش آموزان ثبت نام و در آزمون شرکت کردند ۵۸۵دانش آموز داشتیم و ۲تیم مقام کشوری کسب کردند که در هفته بسیج دانش آموزی تقدیر می شود.
وی خاطرنشان کرد: در نهضت کمکهای مومنانه که شامل فعالیت های جهادی است توسط حوزه های بسیج دانش آموزی در تابستان گذشته ۷هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر با اعتبار یک میلیارد و ۴۷۰میلیون تومان را در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار دادند .
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها