خبرهای داغ:

ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان سمنان اعلام شد

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۶۴۵۵۱
|
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مجتبی لطفی در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد ارزشی و انسان ساز شناخته می شود که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان با همکاری نظام آموزش‌ وپرورش می تواند با ارائه برنامه های مدون، الگویی مناسب را برای نسل نوجوان در گام دوم انقلاب ترسیم کند و بدین ترتیب به خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن در جنگ ترکیبی و پیچیده شناختی امروز بپردازد.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه شعار هفته بسیج دانش آموزی امسال تحت عنوان «ایران قوی» نامگذاری شده است گفت:195 برنامه شاخص در سراسر استان سمنان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی تهیه و تدارک دیده شده است که از جمله آنها جشن دهه هشتاد ها با عنوان ایران قوی که در سطح استان در طول هفته انجام می شود.
لطفی از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی را برگزاری جشنواره سرود «صبح امید» عنوان کرد و افزود: این جشنواره در دو مرحله برگزار میشود که مرحله اول سرود همگانی در سطح مدارس دوره ابتدایی است و با آغاز هفته بسیج دانش آموزی با مشارکت معاونت فرهنگی و اتحادیه انجمن اسلامی برگزار و تا ۲۰ ابان ماه ادامه دارد.
وی عنوان کرد: برنامه های جهاد تبیین و روایت از انقلاب اسلامی است که در سطح مدارس با حضور اساتید کشوری و استانی در این هفته برگزار خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان گفت: از دیگر برنامه ها اجرای دو‌پویش " دنیای بدون تاریکی" و " ایران قوی" است که در پویش دنیای بدون تاریکی دانش آموزان دنیای بدون آمریکا را متصور می شوند و در پویش ایران قوی به هویت ملی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخته می شود.
لطفی بیان کرد: از دیگر برنامه معرفی شهید شاخص دانش آموزی استان شهیده صدیقه رودباری شهمیرزادی است که در مرداد ماه سال ۵۹ به فیض شهادت نائل آمدند.
وی با بیان اینکه از دیگربرنامه ها برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت دانش آموزان امیدان( مقطع ابتدایی) است، ادامه داد: از دیگر برنامه ها حضور فعالان و نخبگان بسیج دانش آموزی با مسئولان استانی و شهرستانی، اجرای برنامه های ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان، یادواره شهدای دانش آموز، اجرای فعالیت های جهادی در مدارس، توزیع لوازم و تحریر، حضور در راهپیمایی ۱۳ابان و خواندن بیانیه است.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: از جمله دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی در استان اجرای طرح تربیتی در ۸۲ مدرسه در سال تحصیلی جدید در سه مقطع است که این طرح در دوره ابتدایی با عنوان طرح شهیدعزیزاللهی در۲۳مدرسه در دوره متوسطه اول با عنوان طرح شهید بهنام محمدی در ۳۸ مدرسه در در متوسطه دوم با عنوان طرح شهید فهمیده در ۲۱ مدرسه در حال اجرا است که برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در این مدارس هم اجرایی می شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار