خبرهای داغ:
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور،

عدالت فرهنگی، سبک زندگی و نشاط اجتماعی سه اولویت جدی دولت در حوزه فرهنگ

امامی گفت:عدالت فرهنگی، سبک زندگی و نشاط اجتماعی را سه اولویت جدی دولت در حوزه فرهنگ عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۶۳۴۷۶
|
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پنجاه و پنجمین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: این سه اولویت دولت به احیا امید در کشور منجر خواهد شد که بیش از همه نشاط اجتماعی مد نظر است.


وی افزود: زمانی که شورای فرهنگ عمومی به عنوان حکمران و پارلمان فرهنگی استان باشد، این الگو، الگوی بی بدیلی است و برای اینکه به اعضای شورای فرهنگ عمومی روزمرگی دست ندهد، کار‌ها را از طریق نوآوری، ایده پردازی، تقویت مرکز رصد فرهنگی کشور، تقویت اداری دبیرخانه ها، زیست بوم گرایی و نگاه تمرکز زدا دنبال می‌کنیم.


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه در حوزه زیست بوم استان ها، مردم پایه بودن حیات فرهنگی مورد تاکید است گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها، قانونی، الزام آور و اجرای آن بر اساس ابلاغ وزیر کشور به استانداران سراسر کشور، الزامی است.


امامی با بیان اینکه بسته تشویق در حوزه کسب و کار در فضای مجازی در کشور آماده شده است افزود: تلاش ما این است تا از ظرفیت نرم افزار‌های ایرانی برای کسب و کار استفاده شود.


نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز گفت: مسائل فرهنگی اهمیت خاصی دارد که موارد کارساز فرهنگ باید مشخص شود و نظارت بر آن انجام شود و هر چه که سبب تقویت فرهنگ صحیح اسلامی ایرانی شود باید اجرا شود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه اصول فرهنگ اسلامی در زوایای مختلف باید بررسی شود تا با بازتاب آن در بین مردم این فرهنگ تقویت شود افزود: جایگاه هنرمندان باید در حوزه فرهنگ مشخص شود تا با تلاش آن‌ها فرهنگ ترویج شود.

 

وی گفت: در آموزش و پرورش باید با ابتکار و نوآوری، فرهنگ ایرانی اسلامی به دانش آموزان آموزش داده شود تا دشمنان نتوانند از فرصت مجازی برای انحراف نوجوانان و جوانان استفاده کنند.

استاندار هم با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی از موضوعات حیاتی در کشور است گفت: باید پست‌های مهم در دستگاه‌ها به افرادی سپرده شود که دغدغه‌ی انقلاب و دین دارند و بیش‌ترین تمرکز شورای فرهنگ عمومی نیز باید بر دانشگاه ها، مدارس و صدا وسیما باشد.


قناعت افزود: در زیست عفیفانه باید به مقوله گفتمان سازی پرداخته شود و از اندیشه‌های ناب رهبر معظم انقلاب، حضرت امام (ره) و آثار شهید مطهری برای تولید یک محتوای فاخر بهره گیری شود.


وی گفت: گرو‌های جهادی باید در زمینه فرهنگی و عفاف و حجاب نیز کار کنند تا شاهد تحویل در حوزه اندیشه و فکر باشیم و دستگاه‌های اجرایی نیز علاوه بر سایر مسئولیت‌ها باید به دستور العمل عفاف و حجاب هم توجه و با ارائه طرح‌های امروزی برای اقناع نسل جوان تلاش کنند.

تزریق بخشی از اعتبار فرهنگی دستگاه‌ها به شورای فرهنگ عمومی، وجود پیوست فرهنگی در تمام زمینه ها، جلوگیری از موازی کاری فرهنگی، توجه اساتید دانشگاه، معلمان و مسئولان صدا وسیما به بخش فرهنگ و توجه به عفاف و حجاب ادارات هم از مواردی بود که امام جمعه شهرستان‌ها در نشست شورای فرهنگی عمومی خراسان جنوبی مطرح کردند.

 

امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، این استان را با ظرفیت‌های طلایی از لحاظ میراث فرهنگی و طبیعی دانست و گفت: باید برای توسعه بخش گردشگری از ایده‌های جدید استفاده شود تا با جذب گردشگر، در حوزه اقتصادی پیشرفت کرد.

 

در این دیدار مقرر شد تا روزی با نام زعفران و دیگر محصولات استراتژیک استان مشخص شود تا هر ساله با یادآوری این روز، ظرفیت‌های خراسان جنوبی شناخته شود.

 

همچنین در پایان این مراسم از طرح جامع جهاد تبیین خراسان جنوبی رونمایی شد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صداو سیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها