تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس سپاه استان بوشهر

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ۸۹۴ برنامه مختلف به مناسبت چهل و دومین سال روز دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» توسط رده‌های سپاه و بسیج در استان بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۷۵۰۴
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار علی رزمجو در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: بی شک و بدون تردید، دفاع مقدس از باشکوه‌ترین حماسه‌های قشرهای مختلف مردم ایران در طول تاریخ است.

وی تصریح کرد: پایبندی قشرهای مختلف مردم و رزمندگان اسلام به ارزش‌های الهی در دوران دفاع مقدس سبب خلق شکوه و بزرگی‌ای شد که از رهگذر همین ارزش‌های الهی، دشمن متجاوز از رسیدن به اهداف خود بازماند.

فرمانده سپاه استان بوشهر یادآور شد: برنده‌ترین سلاح در مقابل هجمه‌هایی که دشمن در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه مسائل فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی بر علیه انقلاب اسلامی به وجود آورده است استفاده از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بر علیه خاکریزهای دشمن است.

تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس سپاه استان بوشهر

این یادگار دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز ما در شرایطی چهل و دومین سال روز هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که انقلاب اسلامی در اوج قدرت، بزرگی و شکوه در ابعاد مختلف قرار دارد و در مقابل، دشمنان نیز با ضربات مهلکی که بر پیکره آن‌ها وارد شده است نتوانسته‌اند اقدامات نظامی بر علیه انقلاب اسلامی انجام دهند.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: 894 برنامه مختلف به مناسبت چهل و دومین سال روز دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» توسط رده‌های سپاه و بسیج در استان بوشهر برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را از برنامه‌های شاخص این هفته عنوان کرد و گفت: همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس چهارشنبه 30 شهریور هم‌زمان با سراسر کشور به صورت تصویری در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس سپاه استان بوشهر

سردار رزمجو افزود: این مراسم در شهرستان‌های استان بوشهر نیز به صورت تصویری برگزار می‌شود که پیشکسوتانی از استان نیز با حضور در تهران، مورد تجلیل کشوری قرار می‌گیرند.

وی به برگزاری رژه اقتدار نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر اشاره و تصریح کرد: نیروهای مسلح استان بوشهر روز پنج شنبه 31 شهریور در قالب رژه یگان‌های منتخب و نمونه و نمایش تجهیزات، بخشی از اقتدار خود را در بلوار امام علی علیه السلام بوشهر به نمایش می‌گذارند.

سرتیپ رزمجو نقش کسبه و اصناف را در دفاع مقدس مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: اصناف در همه مراحل دفاع مقدس، نقشی اساسی داشتند بر همین اساس همایش نقش کسبه و اصناف در دفاع مقدس دوشنبه 4 مهر ماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بوشهر برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس سپاه استان بوشهر

وی اذعان کرد: دیدار فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان بوشهر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، حضور باشکوه نیروهای مسلح در نماز جمعه، همایش «جهاد خدمت و تبیین»، همایش «ما مقاوم هستیم»، همایش تجلیل از سربازان نمونه، همایش تببین نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس و افتتاح دو حوزه مقاومت برادر و خواهر در چغادک از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در مرکز و سراسر نقاط استان بوشهر اجرا می‌شود.

رزمجو همچنین از ساخت دو واحد مسکونی ویژه دو خانواده شهید مدافع حرم افغانی توسط سپاه خبر داد و گفت: دو خانواده شهید مدافع حرم افغانی از تیپ فاطمیون در گناوه توسط سپاه استان بوشهر شناسایی شدند که به صورت فقیرانه در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کردند.

وی افزود: دو واحد مسکونی توسط سپاه استان بوشهر با کمک مالی سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه به مبلغ 7 میلیارد ریال و اهدای زمین توسط یک خیر، برای این دو خانواده ساخته شد که این دو واحد مسکونی، چهارشنبه 6 مهر افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در پایان از توزیع 2 هزار بسته نوشت افزار به ارزش هر بسته 5 میلیون ریال در بین دانش آموزان نیازمند در هفته بزرگداشت دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار