برنامه‌های تعلیمی ویژه جوانان در هفته دفاع مقدس اجرا شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در نشست با فرماندهان نیروهای مسلح این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: لازم است در کنار برنامه‌های تجلیل، برنامه‌های تعلیمی و جهاد تبیین ویژه جوانان نیز در این هفته اجرا شود.
کد خبر: ۹۴۵۷۷۰۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: نیرو‌های مسلّح در منظومه حکمرانی دارای یک جایگاه بسیار ویژه و بنیادین هستند به طوری که اگر نیرو‌های مسلح یک کشور دارای شاخصه‌های بالای نظامی و قدرت والا و ارزشی نظامی باشند آن کشور دارای اقتدار و آرامش است و زمینه برای تمدن‌آفرینی و پیشرفت دارد.
وی افزود: اگر نیرو‌های مسلح یک کشور دچار ضعف‌های دفاعی و نظامی باشند قطعاً آن کشور دچار چالش و بحران مرزی و امنیتی می‌شود و شاخص توسعه و پیشرفت را ندارد.

برنامه‌های تعلیمی ویژه جوانان در هفته دفاع مقدس اجرا شود

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های اقتدار یک نظام در فضای ملی و فرا ملی، اقتدار نیرو‌های مسلّح آن نظام است که خوشبختانه امروز نیرو‌های مسلّح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرایطی را فراهم کرده‌اند که این مؤلفه قدرت و اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت کامل فراهم شده است و نیرو‌های مسلح تخصصی در تمامی سطوح دارای شاخص‌های فوق العاده قوی هستند.
امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: هدف نهایی تمام تغییرات سیاسی، نظامی و امنیتی که در چند سال اخیر در فضای پیرامونی کشور- مانند سوریه، افغانستان و ... - شاهد آن بوده و هستیم ایجاد ناامنی در ایران بود که خوشبختانه با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و توانمندی‌های ستاد و مدیریت دفاعی که در کشور وجود دارد هیچ کدام از اهداف از پیش تعیین نشده ضد انقلاب و جهان استکبار به وقوع نپیوست که این مطلب، نشان دهنده اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

برنامه‌های تعلیمی ویژه جوانان در هفته دفاع مقدس اجرا شود

این مقام مسئول تأکید کرد: استان بوشهر بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس دارد که این مطلب باعث شده است بسیاری از کشور‌های بیگانه، طمع و نگاه ضد امنیتی و تجاوزگرانه به استان بوشهر داشته باشند، امّا اقتدار نیرو‌های مسلّح این استان باعث شده است که آن‌ها فکر تعرض به استان و یا این که تجاوز کرده و پاسخی دریافت نکنند را به ذهن خود راه ندهند.

برنامه‌های تعلیمی ویژه جوانان در هفته دفاع مقدس اجرا شود

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره لزوم حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تاریخ مبارزات ضد استعماری استان بوشهر نزدیک به ۵۰۰ سال است که اوج این مبارزات در زمان شهید رئیس علی دلواری و بعد از آن در دوران دفاع مقدس می‌باشد که لازم است آثار دفاع مقدس- چه شفاهی و چه کتبی- حفظ شود.
وی در پایان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: لازم است همگان تلاش کنند تا در هفته بزرگداشت دفاع مقدس، در کنار برنامه‌های تجلیل، برنامه‌های تعلیمی و جهاد تبیین برای دانش آموزان و جوانان نیز داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات