خبرهای داغ:
مخبر در اجلاسیه جهادگران کشور:

رویکرد دولت کمک به اقشار و طبقات ضعیف است/ اداره کشور با تدبیر خنثی‌سازی تحریم ها و مدیریت جهادی/ اندیشه رهبری در همه ابعاد تقابل با دشمن است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد دولت مانند جهادگران، کمک به اقشار و طبقات ضعیف است، گفت: دولت برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال زایی کارهای بزرگی را شروع کرده است.
کد خبر: ۹۴۵۵۴۳۸
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، مخبر معاون اول رییس‌جمهور صبح امروز در اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس اظهار داشت: تعریف جهاد در همه آثار و نوشته‌های علما از ابتدا تا کنون با عنوان جهاد اکبر (جهاد با نفس) و جهاد اصغر (جنگ نظامی) تعریف‌شده است، اما در گفتمان و اندیشه رهبر انقلاب این تعریف ارتقایی پیدا می‌کند که متفاوت از تعاریف تاکنون است.

وی خاطرنشان کرد: تعریف جهاد از دیدگاه رهبر انقلاب مطلبی است که هر تلاش، تقابل و فعالیتی که به قصد قربت باشد معنای جهاد است و نیز جهاد در گفتمان رهبری جهت‌گیری و تعریفی خاص دارد که در تمام زندگی ایشان در طول عمرشان از دوران جوانی، تبعید، مبارزات، جنگ تحمیلی تا دوران ریاست‌جمهوری و رهبری در همه ابعاد این جهت‌گیری راه و مسیر را در حرکت‌های رهبری می‌بینیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر اقدامات بر اساس گفتمان و اندیشه رهبری باشد حرکت در مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... جهاد محسوب می‌شود خط و نقشه راه است که تعیین می‌کند که چه وضعیتی و موضعی را باید دنبال کنیم. رهبر انقلاب در برگرفته از تعابیر جهاد اصغر و جهاد اکبر، جهاد کبیر را تعریف می‌کند که نقشه دشمن را بشناسیم و حرکتمان در تقابل و خنثی‌سازی نقشه دشمن باشد.

وی با بیان اینکه در جهت خنثی سازی توطئه دشمن باید سراغ اقتصاد مقاومتی برویم افزود: در تقابل با دشمن دنبال خواندن نقشه دشمن برویم و حرکت مان در جهت خنثی‌سازی نقشه دشمن باشد در مسائل سیاسی، دیپلماسی و اجتماعی نیز چنین عمل کنیم.

مخبر اقدام رهبری در خدمت رسانی به مردم زلزله زده فردوس در سال ۴۷ را در جهت خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: در جریان مبارزه با طاغوت حرکت رهبری در تقابل و خنثی‌سازی نقشه طاغوت آن زمان بوده‌است و این اقدامی که در فردوس آغاز کرده‌اند در دوران جوانی از کلاس درس به میدان جهاد شتافتند درسی که تفسیر، فقه و اخلاق ایشان نیز کانون مبارزه می‌شود، چون جهت‌دار است و نقشه و دسیسه دشمن را کشف کرده و حرکاتش در جهت شکست توطئه دشمن است.

وی یادآور شد: آن زمان رهبر انقلاب برای نجات جان انسان‌هایی که در حادثه زلزله متحمل صدمات زیادی شده بودند وارد صحنه شد و می‌دانست که طاغوتیان با جریان حرکت جهادی این طلبه‌ها مخالف بودند و با آن‌ها ممانعت می‌کردند این روحیه جهادی رهبر انقلاب تنها در مقطعی از زندگیشان نیست بلکه سراسر زندگی ایشان جهاد کبیر است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: کسی که می‌خواهد در مسیر جهاد کبیر قرار بگیرد باید ویژگی‌هایی داشته باشد از جمله ویژگی‌های شخصیتی رهبر انقلاب حس مسئولیت پذیری است در موضوعی که به سرنوشت مردم، کشور و جهان اسلام مربوط باشد حتی لحظه‌ای بی‌تفاوتی در ایشان نمی‌بینید همانطور که در محور مقاومت با همه توطئه‌هایی که اتفاق می‌افتد یک نفر تمام این توطئه‌ها را که هزینه‌های هنگفت برای آن‌ها پرداخت‌شده شناسایی و از بین می‌برد و هیچ موضوعی از مصلحت و خودبینی سد راه اراده رهبری در جایی‌که احساس مسئولیت می‌کنند نمی‌شود.

وی ادامه داد: ویژگی دوم رهبری زمان‌شناسی ایشان است در تمام راهبرد‌ها و دستورات‌شان و تعیین نقشه راه ایشان در بهترین وقت خودش بوده‌است در تمام دوران رهبری زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی جزو برجسته‌ترین خصایص رهبری است.

مخبر بیان داشت: نکته برجسته در زندگی رهبری نظم و برنامه‌ریزی است کلی‌نگری راهبردی نگاه کردن درعین عملیاتی عمل کردن کار سختی است که از خصایص رهبر انقلاب و مختص تفکر جهادی ایشان است.

وی عنوان کرد: اینکه بتوانیم مردم را به صحنه بیاوریم به فرموده قرآن کار سختی است، اما از هنر‌های برجسته امام و رهبری هنر به صحنه آوردن مردم برای حل مسائل کشور بوده‌است جنگ، جریانات سیاسی و فتنه را با مردم حل کرده‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید براینکه ما باید مشکلات امروز کشور را با این دیدگاه حل کنیم این دیدگاه رهبر انقلاب در سال ۴۷ بااینکه طلبه‌ای جوان بوده‌اند از کلاس درس برمی‌خیزند و با تعدادی اندک به صحنه جهاد می‌آیند و با این چنین اقدامی تعدادی از شهر‌های دیگر به کمک مردم می‌شتابند این‌جا سازماندهی می‌کنند و ظرفیت‌های مدیریتی نیروی انسانی منطقه را به کار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از این جریان جهادی می‌ترسد رهبری با حضور در فردوس دل‌ها را تسخیر می‌کنند و حرفشان بر دل مردم می‌نشیند. خلوص از خصایص امام خامنه‌ای حفظه الله است مدیریت و رهبری دارند که ذره‌ای خودخواهی و مصلحت‌اندیشی در زندگی‌شان نمی‌بینید هر حرکتی انجام می‌دهند با توکل و توسل و بعد با تدبیر و هوشمندی پیش می‌برند که برای حل مشکلات کشور بسیار راه‌گشا بوده‌است.

مخبر متذکر شد: جهاد کبیر که رهبری از پنجاه سال پیش شروع کردند امروز در این دولت دنبال می‌کنیم و در اولین دیداری که با رهبر انقلاب داشتیم خطاب به دولت‌مردان فرمودند چشم امید شما به داخل باشد به بیرون نباشد و دوم خنثی‌سازی تحریم‌ها را فرمان دادند امروز بعد از ۵۳ سال که از حادثه زلزله فردوس می‌گذرد همچنان برای حل مشکلات کشور از تدبیر خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌فرمایند که این تقابل با نقشه دشمن است.

وی عنوان کرد: در ابتدا که اداره کشور را این دولت تحویل گرفت پول نفت که فروخته بودیم بلوکه شده بود، در تامین کالا‌های اساسی مشکل داشتیم و کشور‌های منطقه بر علیه ما بودند، اما با راهنمایی و تدابیری که رهبر انقلاب به ریاست‌جمهوری دادند امروز نفت خود را فروخته‌ایم و پول خود را جابه جا کردیم، کالای اساسی را تامین می‌کنیم و کشور‌های منطقه با ما تعامل و ارتباط خوبی دارند. امروز جمهوری اسلامی به جایگاهی از اقتدار رسیده که سران کشور‌های بزرگ منطقه از ما می‌خواهند که برای حل مسائل بین المللی نقش میانجی‌گری ایفا کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: روزی ۷۵۰نفر در اثر کرونا کشته می‌شدند وقتی دولت شروع بکار کردند ظرف ۲ ماه ۱۵۰میلیون واکسن وارد کردیم و بیش از ۶۰ میلیون داخل کشور ساخته شد.

وی ابراز داشت: امروز برای همه معضلات کشور و نوسانات اقتصادی کشور برنامه مدون داریم در حالیکه بیش از ۶۰ سال است که از تورم و نا ترازی در بودجه و بانک‌ها رنج می‌کشیم در حال کار روی اصلاح و تنظیم ساختار بودجه هستیم. برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال کار‌های بزرگی شروع کردیم.

مخبر خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های کشور بسیار است و نعماتی که خداوند به کشور داده و نعماتی که در طول انقلاب در زیرساخت‌ها اتفاق افتاده هر کدام به تنهایی مشکلات کشور را می‌تواند حل کند با این دسترسی به دریا، معادن و کشاورزی، نفت، گاز و ترانزیت که داریم.
طی چند وقت بیش از ۶۰ میلیارد دلار از خارج و داخل سرمایه‌گذاری داشتیم که به سرعت به یکصد میلیارد دلار می‌رسد.


وی با بیان اینکه برای اشتغال در همه ابعادش برنامه داریم و در مدل خرد، خانوادگی و کلان منبع و ظرف اجرا تعریف کردیم و برای ساخت ۴ میلیون مسکن دولت برنامه مشخص دارد گفت: با کمک مردم و جهادگران قرار داد با قرارگاه امام حسن بستیم که ظرف ۲ سال و نیم یک نفر از جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی بدون مسکن نمی‌ماند.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به اینکه هدف اصلی دولت و جهادگران در ریشه کنی فقر و محرومیت است گفت: برای مقابله با فقر برنامه جدی داریم اولین اقدام دولت هدفمند کردن یارانه‌ها بوده است. سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه روی گوشت. مرغ، تخم مرغ و روغن پرداخت شده است به کسانی که می‌توانستند استفاده کنند و نصیب محرومین نمی‌شد و این عدالت محسوب نمی‌شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار