فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام:

تربیت نیروی انسانی طراز انقلاب هدفِ اصلی طرح یاوران ولایت است

سردار علی محمد اکبری ، هدف اصلی طرح یاوران ولایت دانش آموزی را تربیت نیروی انسانی طراز انقلاب عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۵۵۱۳۰
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام ) در آیین افتتاحیه طرح یاوران ولایت و دوره توانمند سازی مربیان تربیتی دانش آموز استان که در سالن اجتماعات خانه معلم آموزش و پرورش ناحیه یک شهرکرد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 2443 شهید گرانقدر استان اظهار کرد: بیش از 36 هزار شهید دانش آموزی و 4 هزار شهید جامعه فرهنگی در کشور وجود دارد که باید قدردان آن ها باشیم.

سردار علی محمد اکبری، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (علیه السلام )، رحلت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم ) و ایام شهادت امام سجاد (علیه السلام)، بیان کرد: در سالهای گذشته متاسفانه بخاطر بیماری منحوس کرونا فاصله ای بین مجموعه های تربیتی، فرهنگی و بخصوص مجموعه های مرتبط با سپاه از جمله راهیان نور و دانش آموزی ایجاد شد.

سردار  اکبری گفت: امسال این توفیق حاصل شد که در راستای طرح های دانش آموزی از جمله راهیان نور و طرح های متعددی مثل طرح شهید بهنام محمدی، طرح شهید فهمیده و طرح یاوران ولایت حضور پیدا کنیم، با تلاش های ارزنده سازمان بسیج دانش آموزی استان به مدت 6 الی 7 ماه تعداد 300 نفر خواهر و برادر از مجموع کل دانش آموزان استان چهارمحال و بختیاری به عنوان نخبگان دانش آموزی یاوران ولایت مشخص شدند.

وی تصریح کرد: طرح یاوران ولایت دانش آموزی به صورت متمرکز در مرکز استان و سایر شهرستان ها اجرایی خواهد شد و از اهداف اصلی این طرح تربیت نیروی انسانی طراز انقلاب می باشد.

اکبری، الگوی یک نیروی واقعی طراز انقلاب را شهیدان بهنام محمدی، حسین فهمیده و حاج قاسم سلیمانی بیان کرد و گفت: شهیدان محمدی و فهمیده در ایام جوانی به شهادت رسیدند ولی یک جوانی مثل حاج قاسم سلیمانی ماند و بعد از چهل و چند سال تلاش شبانه روزی آنهم برای حفظ نظام و دستاورد های انقلاب اسلامی به شهادت رسید.

اکبری ادامه داد: بدنبال آن هستیم تا جوانانی را در راستای راه شهدا چه در آموزش و پرورش و چه در سپاه تربیت کنیم، طرح های راهبردی و تحولی در دوسال گذشته برای آموزش و پرورش ابلاغ و شروع شد که هدف آن تربیت نیروهای طراز انقلاب است.

وی ابراز کرد: نیروهای طراز انقلاب نیروهای تربیت یافته دوران اول انقلاب در زمانی که کشور متخاصم به ما حمله کرد به میدان رفته بیش از 36 هزار دانش آموز به شهادت رسید، تعدادی از این شهدا در دوران انقلاب به شهادت رسیده اند تعداد زیادی از آنها در دفاع از انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند و شهید و جانباز و ایثارگر شدند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) استان خاطرنشان کرد: نیروهای دانش آموز طراز انقلاب باید امروز در فضا و جایگاه شهدا و الگو های برتر آن زمان تنفس کنند.

وی بیان کرد: سردار شهید سلیمانی اکسیر معنویت در قشر جوان جامعه را غیرت دینی، ولایت مداری، شهامت و شجاعت می دانستند، که اگر در وجود یک فرد قرار گیرد بالاترین مدرک یک فرد است تا به مقام شهادت برسد.

اکبری همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، ادامه داد: شهید محمدعلی رجایی در طول 28 روزه ریاست جمهوری خود طرح ها و خدمات ماندگاری را رقم زد که برای دولت اسلامی یک الگو بود.

وی گفت: امروز اگر مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی به مدت مسئولیت خود نگاه نکنند و فقط مسئولیت خود را بپذیرند و خدمت کنند باید شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) اظهار کرد: طرح یاوران ولایت امروز به دنبال نخبگانی است که در گذشته همچون شهیدان محمدی، فهمیده، رجایی، باهنر و حاج قاسم سلیمانی خود را نشان دادند.

سردار اکبری در پایان ضمن اشاره به شعار یاوران ولایت دانش آموزی، افزود: جهاد تبیین یعنی جلوگیری از تحریف انقلاب اسلامی با گذشت 43 سال از خطرها و تهدید ها و قدرتمند شدن این نظام تا جایی که امروز دنیا محتاج امکانات دفاعی و تجهیزات نظامی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار