خبرهای داغ:

مساجد قلب تپنده دین مبین اسلام هستند

مسئول نمایندگی ولی‌وفقیه در امور اهل سنت پیرانشهر گفت: مساجد قلب تپنده دین مبین اسلام به شمار می‌روند، چراکه از این مکان مقدس آموزه‌های الهی نشر و توسعه یافته است و مایه قوام و حیات اسلام به شمار می‌روند.
کد خبر: ۹۴۵۳۴۰۰
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

به گزارش بسیج از پیرانشهر، حجت‌الاسلام ولی کوهی مسئول نمایندگی ولی‌وفقیه در امور اهل سنت پیرانشهر در همایش وحدت «روحانیون و خادمین مساجد» که در محل مصلی امام خمینی این شهرستان برگزارشد، اظهار کرد: .

 بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 31 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است، در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است، توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد..

وی با بیان اینکه، ما مسلمین باید پاسدار مساجد باشیم، آنجا را به مکان امن و قابل اعتمادی برای مردم تبدیل کنیم و جوانان را در این مکان الهی گردهم آوریم، اضافه کرد: مسجد در اسلام، قلب تپنده همچنین مایه قوام و حیات این آیین آسمانی است و جایگاهی مقدس برای پیوند بین افلاکیان و عرشیان است، انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام کوهی با بیان اینکه کعبه نخستین مکان برای پرستش ذات اقدس الهی است، ادامه داد: مسجدالاقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبی قرار می‌گیرد، از آنجا که مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جایگاه والا برخوردار می‌باشد.

وی افزود: یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته است، که اعتقاد دارد، ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است و الان ظهور نمی‌کند، بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد.

وی خاطرنشان کرد: وهابیت در جهان اسلام غده سرطانی است، که هدفش از بین بردن اسلام در بین مردم جهان است و با فریب جوانان سعی در تزلزل ریشه‌های اعتقادی ملت‌ها دارد، اما غافل از آن هستند که پیروزی اسلام ناب محمدی (ص) در قرآن وعده داده شده است.

مسئول نمایندگی ولی‌وفقیه در امور اهل‌سنت پیرانشهر نسبت به آسیب‌های نهفته در استفاده نادرست از فضای مجازی هشدار داد و گفت: مردم به‌ویژه جوانان باید نسبت به این مقوله بیش از پیش هوشیار باشند، چراکه شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی این ظرفیت را دارند، که فرد را از مسیر زندگی سالم دور کنند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حضور جوانان در مساجد کم‌رنگ شود، افزود: در چنین برهه‌ای که علیه کشورمان شبیخون فرهنگی شکل می‌گیرد، وظیفه روحانیون این است که مرد میدان باشند و برای پرورش جوانان وارد عمل شوند، و از جهاد تبیین به هیچ عنوان غافل نشوند.

در پایان از ارکان مساجد برتر پیرانشهر تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار