سردار رجب زاده در جمع خبرنگاران خبر داد:

اجرای ۴۰ پروژه آبرسانی توام با حفظ امنیت پایدار در مناطق مرزی استان خراسان رضوی

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۴۰ پروژه آبرسانی در مناطق مرزی خراسان رضوی در راستای طرح مردم یاری و محرومیت زدایی توام با حفظ امنیت پایدار و اشراف اطلاعاتی توسط سپاه پاسداران در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۴۵۱۶۴۱
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در تربت جام سرتیپ دوم پاسدار حسن رجب زاده فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر خراسان رضوی در همایش تجلیل از خبرنگاران شرق خراسان رضوی که به میزبانی کانون بسیج رسانه تربت جام در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: تلاش های خالصانه خبرنگاران در عرصه کارفرهنگی و جهادتبیین نقشه های دشمنان را نقش برآب می کنند.

سردار رجب زاده بابیان اینکه دشمن تمام تلاش در فضای مجازی معطوف به ناکارآمد جلوه دادن دستاوردهای نظام اسلامی و ناامیدکردن مردم است تصریح کرد: خبرنگاران باید دستاوردهای نظام اسلامی را همانند حضور بصیرت گونه مردم در صحنه های حساس و تاریخی انقلاب از نگاه خبری خود به تصویر بکشند تا زمینه امید بخشی و امنیت روانی در جامعه گسترش یابد.

وی با اشاره به ماموریت ۷ساله سپاه پاسداران در مناطق مرزی شرق خراسان رضوی که از سال ۹۴ سوی فرمانده معظم کل قوا ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی سپاه در مناطق مرزی حفظ امنیت پایدار و اشراف اطلاعاتی است که ابعاد این ابلاغ با آن نگاه ژرف و افق بلند معظم له الان نمود بیشتری پیدا کرده است.

اجرای ۴۰ پروژه آبرسانی در مناطق مرزی استان

وی اجرای ۴۰ پروژه آبرسانی توام با حفظ امنیت پایدار و اشراف اطلاعاتی در مناطق مرزی استان خراسان رضوی را از ماموریت اصلی نهاد مقدس سپاه پاسداران برشمرد و بیان کرد: برای ماندگاری مردم در مناطق مرزی و روستایی درعرصه های مردم یاری و محرومیت زدایی سپاه در حوزه های اقتصادی، معیشتی ، اجتماعی ورود جدی دارد که بخشی از آن متأثر از تحریم های ناجوانمردانه، تورم و گرانی و سوء مدیریت های است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید قاجاریان ادامه داد: درراستای محرومیت زدایی سال گذشته درسطح کشور بیش از ۱۰ هزارپروژه آبرسانی به سپاه واگذارشد که در حال حاضر به ۲۰ هزار پروژه افزایش یافته است و در حال حاضر ۴۰ پروژه آبرسانی در پنج شهرستان‌ مرزی تربت جام، تایباد، خواف، صالح آباد و سرخس توسط این قرارگاه در حال اجرا است.

شناسایی 10 هزار روستا با تنش آبی

سردار رجب زاده توزیع بسته های معیشتی، فرهنگی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان و اجرای پروژه های زیر ساختی و عمرانی روستایی را بخشی دیگر از کوتاه مدت و بلندمدت مامویت سپاه برشمرد و ابراز کرد: 10هزار روستا با تنش آبی توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام ‌حسن(ع) با اولویت کاری تعریف و شناسایی شده است که این رقم الان دو برابر شده است که تحقق این دستاورد خدمتی بزرگ به مردم در راستای مقابله با هجمه دشمنان است.

وی اضافه کرد: پروژه هایی که به قرارگاه شهید قاجاریان واگذارشده طبق برنامه دوساله به لحاظ زمانی ۳۴ درصد پیشرفت دارد و تا پایان مرداد پیشرفت کار ۱۶ درصد می باشد.

عدم جوابگوی کارخانجات در تامین تجهیزات پروژه های آبرسانی

سردار رجب زاده با انتقاد از عدم جوابگوی کارخانجات در تامین تجهیزات پروژه های آبرسانی بیان کرد: سپاه در سطح کشور بیش از ۱۵ هزار پروژه آب رسانی در دست اجرا است که برای تامین تجهیزات با مشکل جدی مواجه ایم و کارخانجات جوابگوی تامین تجهیزات پروژه ها نیستند.

وی با اشاره به اینکه برای ماندگاری مردم در روستا آب در اولویت قراردارد یادآور شد: محور دوم محرومیت زدایی راه، مسکن، اشتغال، کشاورزی و دامداری است که در آینده نزدیک راه سازی نیز در اولویت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: واگذاری پروژهای محرومیت زدایی درروستاها به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توفیق و افتخار می دانیم و فرصت مغتنمی است که در اختیار سپاه و بسیج قرارگرفته است.

تربت جام در راس تنش آبی استان قرار دارد

در ادامه مهندس محمدرضا جعفری سرپرست آبفای تربت جام با ارائه گزارشی از وضعیت آبرسانی در روستاها گفت: خشکسالی دو دهه اخیر در منطقه تربت جام‌ به شدت تاثیر گذاشته که این امر باعث شده است که این شهرستان در راس تنش آبی یک استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در دوسال گذشته چند روستا با صرف هزینه ۱۴ میلیارد تومان توسط خیر نیکوکار حاج اکبر ابراهیمی مردم از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند و دشت های شهرستان به لحاظ منابع آبی بحرانی است.

خبرنگار: مهدی حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار