خبرهای داغ:
شهردار شاهرود:

عملکرد مساجد در حوزه فرهنگ با حداقل امکانات قابل تحسین است / مسجد اولین رسانه اسلام

شاهرود_شهردار شاهرود گفت: مساجد درحوزه فرهنگ به لحاظ مادی حداقل‌ترین امکانات را نسبت به مجموعه‌های دولتی دارا هستند، اما استعداد زیادی در پرورش نخبگان فرهنگی، هنری و آموزشی دارند.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۵۸
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

عملکرد مساجد در حوزه فرهنگ با حداقل امکانات قابل تحسین است / مسجد اولین رسانه اسلامبه گزارش خبرگزاری بسیج، محسن احمدی در نشست هم اندیشی در آستانه روز جهانی مسجد که با حضور امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار شاهرود و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: ۳۱ مرداد ماه که مصادف با حادثه تلخ به آتش کشیدن مسجدالاقصی به عنوان اولین قبله مسلمین جهان توسط صهیونیست‌ها است به نام روز جهانی مسجد نام گزاری شده است که انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.
او با اشاره به اینکه دین مبین اسلام از ۱۴۰۰ سال پیش، نیازانسان به ارتباطات و رسانه‌ها رادرنظرگرفته و یک رسانه تأثیرگذار مثبت را به جوامع بشری معرفی کرده، تصریح داشت: امام باقر و امام صادق (علیهم‌السلام) کرسی درس خویش را در مسجد مدینه برپا کردند و به وسیله این رسانه، شاگردان موفقی تربیت نمودند.
شهردار شاهرود مجموعه مدیریت شهری را حامی مادی و معنوی مساجد در راستای امیدافزایی به جوانان فعال مسجدی دانست و ابراز داشت: همه ما موظفیم تا در روز جهانی مسجد در حد توان خود از مساجد تراز انقلاب اسلامی که فعالیت‌های شاخصی برای جذب جوانان، حرکت‌های مردمی، اقدامات شایسته فرهنگی و... همچون هنرمندان و ورزشکاران تقدیر کنیم تا انگیزه‌ای برای جذب جوانان و نوجوانان در مسجد ایجاد شود.
احمدی با بیان اینکه ارزیابی مساجد باید بر اساس عدالت باشد، اظهار داشت: امکانات هر مسجد به دلیل محل استقرار آن در نقاط مختلف سطح شهر متفاوت است و این نکته در ارزیابی مساجد حائز اهمیت است چرا که مسجد واقع در حاشیه شهر با مسجدی که در مرکز شهر قرار دارد به لحاظ امکانات مادی از تفاوت‌های بسیاری برخوردار هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار