خبرهای داغ:
وزیر آموزش و پرورش:

دانشگاه‌ها باید مدرک محور نباشند و تولید مهارت کنند

همدان-وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید مدرک محور نباشند و تولید مهارت کنند، گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در نهاوند وجود آموزشگاه‌های آموزش عالی است که باید تولید مهارت کنند.
کد خبر: ۹۴۴۷۶۷۷
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، یوسف نوری در سفر یک روزه خود به شهرستان نهاوند در شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: بنده سفیر سلام رئیس محترم جمهوری به مردم نهاوند هستم.

وی با بیان اینکه خرسندم که در سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در نهاوند، شهر قهرمانان این عملیات حضور دارم، افزود: نماینده نهاوند در مجلس بسیار فعال بوده و فرماندار شهرستان نیز پیگیر مشکلات شهرستان است و برای نهاوند بسیار تلاش می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید مدرک محور نباشند و تولید مهارت کنند، بیان داشت: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در شهرستان نهاوند وجود آموزشگاه‌های آموزش عالی است که باید تولید مهارت کنند و مدرک محور نباشند.

وی افزود: نهاوند از ظرفیت قابل توجهی به نام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی برخوردار است که باید دانش بنیان فعالیت کند.

نوری تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش و مهارت محوری را جدی بگیرد تا بازار کار تقویت شود، در شهرستانی که زمینه اشتغال کامل فراهم است، نباید فردی بیکار باشد و توافقاتی نیز با نماینده انجام شده اما باید عملی کنیم تا برخی موانع رفع شود.

وی در خصوص ساختمان نیمه کاره و بلاتکلیف آموزش و پرورش شهرستان نهاوند بیان کرد: ساختمان بلاتکلیف آموزش و پرورش که مانند جنازه روی زمین افتاده است و در و پنجره آن را به سرقت برده‌اند باید از زمین بلند شود و در اختیار آموزش ابتدایی قرار گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت : قانون رتبه‌بندی که در خرداد ماه به تصویب هیات دولت رسید، ایراداتی داشت که مورد بررسی قرار گرفت و به توافقاتی رسید که یکی از ایرادها قرار است در یکشنبه هفته آینده به نتیجه برسد و نهایی شود.

وی با اشاره به اینکه در مهرماه و همزمان با آغاز سالتحصیلی جدید حدود ۱۴ هزار کلاس درس تحویل داده خواهد شد، گفت: استخدام ۳۴ هزار و ۷۳۳ فرهنگی در حال انجام است.

نوری بیان داشت : در هر سفر استانی برای هر استان بخشی از اعتبارات تعیین می‌شود،  یکی منابع تامین مالی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام همین سفر است و بیش از چند سال اعتبار استانی برای استان مصوب و تامین خواهد شد.

وی در بحث تجهیز نبودن بیمارستان شهید آیت الله قدوسی و نداشتن سیستم سرمایشی به همراه رفع نشدن نقایص زمان افتتاح که از مهم‌ترین مشکلات این مرکز بهداشتی درمانی پس از ۵ سال از زمان افتتاح است، اظهار کرد: مشکلات بیمارستان‌های شهید آیت الله قدوسی و آیت الله علیمرادیان بررسی و مجهز خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار