خبرهای داغ:

آمار نگران کننده اعتیاد در بانوان/کاهش سن استعمال دخانیات بویژه قلیان

شاهرود_ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه آمار تعداد زنان مصرف کننده دخانیات نگران کننده است، گفت:متاسفانه سن استعمال دخانیات، به خصوص مصرف قلیان کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۴۳۸۹۰۰
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷

آمار نگران کننده اعتیاد در بانوان/کاهش سن استعمال دخانیات بویژه قلیانبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر صید آبادی در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت بانوان شهرستان شاهرود در سالن ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان، ضمن گزارشی از شاخص مرگ و میر کودکان زیر پنج سال را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه پایدار کشور‌ها در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه کشوری کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال از ابتدای سال ۱۳۸۶ توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز شده و هدف کلی آن کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: متاسفانه سن استعمال دخانیات، به خصوص مصرف قلیان کاهش یافته که برای اجرایی شدن برنامه‌های جلوگیری از این بحران، عزمی همگانی لازم است.
او افزایش تعداد زنان مصرف کننده دخانیات را هم نگران کننده دانست و افزود: بر اساس مستند‌های علمی و میدانی، تنباکو‌های قلیانی بسیار خطرناک و سرطان‌زا است و مصرف یک قلیان کامل، برابر با مصرف ۱۰۰ نخ سیگار است و خانواده‌ها در این زمینه باید حساسیت بیشتری نشان دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار