خبرهای داغ:
بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد:

امام خمینی (ره) حقیقتی جاودان و خاموش‌نشدنی است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۳۶۷۶۹
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن ارحیم

حضرت امام خمینی «رحمه الله علیه» حقیقتی همیشه جاودان و خاموش‌نشدنی است که با هدایت‌های داهیانه خود در نهضت الهی‌اش پایه‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی شد به طوری که به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» «این انقلاب بی نام خمینی «رحمه الله علیه» در هیچ‌کجای جهان شناخته شده نیست.»

چهاردهم خرداد سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روزی که یادآور سوگ امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا و اندوه فراموش ناشدنی رحلت جانگداز امام عظیم‌الشأن امت اسلامی و خاطره خدمات آن عالم کم نظیر و آن مجاهد نستوهی است که با عزم و ارادۀ خویش جهان را مبهوت خویش ساخت. امام همان فقیهی بود که از دل حوزه علمیه قم برخاست و با بیدارگری خود حماسۀ جاودان ۱۵ خرداد را رقم زد و رنج سال‌ها تبعید را بر جان خرید و با هدایت‌گری‌های قرآنی خود، بنای رفیع انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی را بنیان نهاد.

بی‌تردید، راه امام پس از تصمیم تاریخی و تاریخ ساز، ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ مجلس خبرگان مبنی بر انتخاب شایستۀ مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» به رهبری انقلاب، به درستی تداوم یافت.

قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد ۱۳۴۲، سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷ بود که باعث تسریع در روند شکل‌گیری مبارزات و انقلاب اسلامی شد. قیام حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) علیه لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون بخشی از مبارزه نهضت بزرگ ایشان، علیه استبداد، استعمار و ظلم نظام سلطه بود که در بهمن ۵۷ به ثمر نشست و میوه جمهوری اسلامی ایران را به بار آورد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان، ضمن بزرگداشت مقام رفیع حضرت امام خمینی (ره) و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد؛ از عموم مردم شریف و قدرشناس خراسان جنوبی، اقشار و اصناف مختلف مردم فهیم دعوت می‌کند تا با حضور آگــاهـانـه، پـرشــور، گســتـرده، مــعــنوی، مـتــحـد و یـکپــارچــۀ خود در ویژه مراسم‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در سراسر استان، بار دیگر ضمن تجدید میثاق با امام و شهدا و تجدید عهد با رهبری، پایبندی خود را به راه، اندیشه و نهضت عظیم خمینی کبیر به منصۀ ظهور برسانند.

ویژه برنامه‌های سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و پنجاه ونهمین سالگرد قیام خونین شهدای ۱۵ خرداد در شهر بیرجند
جمعه ۱۳ خرداد ماه، ساعت ۲۰ در محل حسینیه جماران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
شنبه ۱۴ خردادماه، ساعت ۱۸ در محل مدرسه علمیه سفیران هدایت (واقع در خیابان شهید مطهری ۸)

یکشنبه ۱۵خرداد ماه، ساعت ۹ صبح در محل مسجد الرسول بازار

شـورای هماهنگی تبلیغات اسـلامی خراسان جنوبی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار