خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین مروی:

تکریم شهدا یک وظیفه دینی است

حجت الاسلام مروی گفت:شهادت روحانیت یک پدیده نوظهور نیست که با انقلاب بوجود آمده باشد،بلکه در طول تاریخ علمای زیادی را داشته ایم که به شهادت رسیده اند.
کد خبر: ۹۴۳۵۲۸۸
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسی خراسان جنوبی ،حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان طبس گفت:شهدای عزیز ما بزرگترین سرمایه خود که جانشان باشد در راه خدا دادند که به ما آزادی ،عزت و استقلال را و از همه مهمتر اسلام را به ما ارزانی بدهند.

وی افزود :بعد از انقلاب و جنگ دست های ناپاکی وارد کار شدند تا اسلام را از بین ببرند ولی از آن زمان روز به روز اسلام بالنده تر و شکوهمند تر می شود و این خون شهدا بود که این شجره طیبه بود را آبیاری کرد و کمترین وظیفه ما تکریم و قدر دانی از شهدا و خانواده آنان است.

وی عنوان داشت:تکریم شهدا در واقع بیادآوری خط اسلام اصیل است.تقویت روحیه ایثار و فداکاری و جهاد برای این مکتب است،آن جامعه ای که در آن ایثار و مسئولیت پذیری در آن وجود ندارد هرچند زنده است ولی در اصل مرده است.شهادت در مکتب ما یک عیار است،یک سنجه است شهادت یک نشان و یک برند است حتی بر زبان ائمه و معصومین و در روایات آمده که هر کس در زمینه کسب رزق و روزی برای خانواده خود از دنیا برود مثل این است که شهید شده به همین خاطر است که می گوییم شهادت یک عیار است و اعمال دیگر را با آن می سنجند.

مروی خاطر نشان کرد : شهادت روحانیت یک پدیده نوظهور نیست که با انقلاب بوجود آمده باشد،بلکه در طول تاریخ علمای زیادی را داشته ایم که به شهادت رسیده اند.قطعا اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می کند،در زمینه نظامی گری نظامیان ما توفیقاتی را کسب کرده اند که نتیجه یاری خداست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در شرایط کرونا روحانیت عزیز پیشرو بود آن هم در سخت ترین شرایط ،زمانی که دیدند مسلمانان بدون غسل دفن می شوند و کسی جرات نمی کند فوت شدگان را غسل دهد ،مسئله را از علما پرسیدند و علما گفتند باید غسل داده شوند اینجا بود که لباس پوشیدند و وارد عمل شدند.

وی تاکید کرد :روحانیت ما نسبت به رفتگران شهرهای ما که قشر مظلومی هستند یک چهارم حقوق می گیرند.طلبگان ما از این نظام بهره ای نبرده اند. توده عمومی طلاب حدود دو میلیون و ۵۰۰ میگیرند و هر جا اتفاقی می افتد همین طلبه ها هستند که وارد میدان می شوند و مشکلات را برای مردم تا بتوانند کم می کنند.

وی خاطر نشان کرد :علما بودند که در طول این ۱۴۰۰ سال مکتب و اسلام را حفظ کردند واگر امروز این منابع غنی دینی و اسلام در اختیار ماست به خاطر مجاهدت ، تلاش ها و فداکاری علماست.در طول تارسخ اسلام آنقدر که برای امامت و ولایت خون ریخته شد برای موارد دیگر ریخته نشده است و این مسئله نشانگر اهمیت امر ولایت و ولایت پذیری ائمه و معصومین است و این امر نتیجه سختی ها و رنجهای علما و روحانیت است.

حجت الاسلام مروی تاکید کرد:مطهری در نظام مسئولیتی نداشت،چه چیزی باعث شهادت شد؟چون مطهری با افکار ناب سر رشته گرفته شده از اسلامش از اسلام دفاع می کرد او را به شهادت رساندند.زمانی لباس روحانیت پوشیدن برای روحانیت ممنوع بود ولی علما برای ادامه این مسیر به باغستان ها می رفتند و درس می خواندند و وقتی شب می شد از تاریکی استفاده می کردند و به خانه خود بر می گشتند.

وی عنوان داشت :پهلوی با داشتن لباس روحانیت و نفس آن مشکل نداشتند بلکه به خاطر تفکر ناب اسلامی روحانیت بود که پهلوی با این امر مخالفت می کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار