خبرهای داغ:
مشاور عالی رئیس کل و سرپرست دفتر کل مرکزی حراست دیوان محاسبات کشور:

حسابرسی دستگاه‌ها به صورت آنلاین انجام می‌گیرد

همدان- مشاور عالی رئیس کل و سرپرست دفتر کل مرکزی حراست دیوان محاسبات کشور گفت: از ابتدای تیر ماه حسابرسی و گرفتن اطلاعات لحظه‌ای از دستگاه‌ها به صورت آنلاین انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۳۰۸۵۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا میرشمسی امروز در جلسه شورای اداری و آیین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان که با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، ضمن تبریک عیدسعید فطر، اظهار داشت: خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از جنس سلسله مراتبی است که بسیار حائز اهمیت است و توفیق می‌خواهد.

وی با بیان اینکه خدمت در این نظام، مقدس است و باید قدر بدانیم، افزود: کسانی هستند که خدمت می‌کنند و از این نظام جیره می‌گیرند اما خدمت واقعی نمی‌کنند و این توفیق نصیب هرکسی نمی‌شود که خدمت صادقانه داشته باشد.

مشاور عالی رئیس کل و سرپرست دفتر کل مرکزی حراست دیوان محاسبات کشور گفت: اگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه‌ساز ظهور بنگریم، روزی ما کرامت دنیا و آخرت خواهد بود که باید این را قدر بدانیم.

وی با اشاره به اینکه ما در دستگاه نظارتی دیوان محاسبات کشور بخشی از این وظیفه کوچک را می‌خواهیم انجام دهیم، ابراز داشت: بودجه ملت بودجه‌ای است که متعلق به همه اقشار، فقرا، یتیمان، زنان بیوه، مهجورین، بی‌سرپرستان، بدسرپرستان و... است و برای ذره ذره آن هم در دنیا و هم در آخرت باید پاسخگو باشیم و اگر از دنیا بی سروصدا عبور کنیم در عقبی باید برای ذره ذره آن پاسخگو باشیم.

میرشمسی اضافه کرد: هر مجلسی نباید سرشار از امکانات باشد پس باید دیوان محاسبات بیش از همه توجه داشته باشد در مورد نوع مصرف و چگونگی مصرف، اگر دیوان محاسبات غفلت کند گناه نابخشودنی را مرتکب شده است؛ بنابراین دیوان محاسبات باید بر این شیوه کار مراقبت کند و این وظیفه ذاتی این دیوان است.

وی عنوان کرد: با باید سه آیتم را در دیوان محاسبات در نظر بگیریم، اینکه فعالیتی که انجام می‌دهیم نظارت بر چه چیزی است، چگونه نظارت را انجام دادیم و چه زمانی این نظارت را انجام دادیم؛ اما در کنار این سه مورد یک مورد قوی‌تر و مهم‌تر است و آن این است که با چه نیتی انجام شود؛ آیا با نیت مچ‌گیری است یا با نیت دستگیری؟ آیا برای خداست یا برای نفسمان است، برای تسهیل است یا برای تصدیق؟ اینها موارد بسیار مهمی است و نوع رویکرد ما را می‌رساند.

مشاور عالی رئیس کل و سرپرست دفتر کل مرکزی حراست دیوان محاسبات کشور افزود: در خصوص نظارت بر چه چیزی، طبیعتا رویکرد ریاست دیوان محاسبات این است که بر موضوعات اصلی و اساسی جامعه تمرکز کند، بر موضوعاتی که برای جامعه ایجاد درد و ایجاد مشکل کرده و حتی موجب شده است که به خاطر آن سرمایه‌های اجتماعی ریزش کند، چراکه این امر باعث ریزش اعتماد عمومی می‌شود و باورها از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم موضوعات اساسی را کشف کنیم و بر موضوعات اساسی خیمه بزنیم، گفت: ما دو شعار در دیوان محاسبات داریم، تناورانه و مردم پایه‌ بخشی از مسیر را طی کردیم؛ و از ابتدای تیر ماه دیوان محاسبات بر تمام دستگاه‌ها به ترتیب اولویت وصل می‌شود و حسابرسی و گرفتن اطلاعات لحظه‌ای از دستگاه‌ها به صورت آنلاین انجام می‌گیرد.

میرشمسی بیان کرد: باید در کوتاه‌ترین زمان به شکل درست از بررسی، حسابرسی و رسیدگی پرونده‌های متعلق به سال‌های گذشته پرهیز کرد و خود را به روز کرد و موضوعات روز را همان روز پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار دستگاه دیوان محاسبات دستگاه‌های اجرایی حضور دارند، افزود: نوع تعامل دستگاه‌های اجرایی با دیوان محاسبات با یک ارتباط متقابل می‌تواند در حفظ سلامت دستگاه یا فساد مؤثر باشد و هرچقدر این ارتباط قبل از هزینه‌کرد و قبل از خرج و مصرف باشد سلامت دستگاه حفظ می‌شود.

مشاور عالی رئیس کل و سرپرست دفتر کل مرکزی حراست دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه مدیرکل دیوان محاسبات قبل بر اساس همین نگاه زمینه‌سازی و بستر را آماده کردند، ابراز داشت: مدیرکل جدید باید به دنبال فعال‌تر شدن این روش باشد تا بتوانیم در استان با ارتباطی که با دستگاه‌های اجرایی می‌گیرند تسهیل‌گری را ایجاد کنیم و باید قبل از خرج کرد، به سراغ دیوان محاسبات بیایید چرا که بعداز خرج کرد باید جواب پس داد؛ در مصرف صحیح بودجه این همکاری باید تقویت شود البته با این نگاه که تداخل کاری و تظاهر به وجود نیاید و بدون تظاهر و بدون ایجاد مشکل، ما به این مهم برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات