خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان در خصوص مهم‌ترین نقطه ضعف شورای فعلی شهر همدان گفت: اعضای چهارمین دوره شورای شهر همدان همچون دوره‌های پیشین از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در راستای پیشبرد اهداف استفاده نکردند.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۳۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین قرا‌باغی در در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه عملکرد کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: تمام آیتم‌های مختلف اعم از حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، ترافیکی و خدمات شهری در برنامه سالانه به صورت ریز و جامع بررسی می‌کنیم و در زمان بودجه ریزی در کمیسیون بودجه مورد توجه قرار می گیرد.

وی عمده تفاوت دوره چهارم شورای شهر با دوره های قبل را در نحوه بودجه‌ریزی عنوان کرد و بیان داشت: در این دوره تصویب بودجه سالیانه شهرداری برگرفته از تخصص و تجارب گذشته بوده و در این مدت توانستیم بودجه واقعی، تخصصی و بسیار شفافی را مصوب کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در دوره چهارم در بحث بودجه‌ریزی و نظارت بودجه جلوی ریخت و پاش‌های مرتبط با هزینه‌کرد شهرداری گرفته شد، تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی با یک اصلاح هندسی مشکل ترافیک را حل کردیم و جلوی هزینه 17 میلیارد تومانی برای احداث پل چهارراه مزدقینه را گرفتیم.

وی در بحث تعرفه عوارض سالیانه ابراز داشت: در دوره چهارم این عوارض به صورت تخصصی و شفاف تصویب شد.

قراباغی گفت: هر ساله اعضای شورا 40 روز زمان برای تصویب این تعرفه صرف می کردند ولی در دوره چهارم تمام آیتم‌های درآمدی به صورت تخصصی و واقعی با کمک اساتید مجرب و مختصص و برگرفته از تجارب شورای شهر، تصویب و از فضاها و گپ‌هایی که موجب سواستفاده و نحوه محاسبه عوارض در شهرداری‌ها می شد گرفته شد.

وی با بیان اینکه حسابرسی جزو وظایف ذاتی شوراها است، گفت: بعد از تشکیل انجمن های شهری این وظیفه به قائم مقام انجمن‌های شهر واگذار شد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد : در طول این چهار سال که ما عملیات حسابرسی ها را بر عهده گرفتیم موارد به صورت دقیق بررسی و تکالیف به صورت دقیق بیان شد و حسابرسی به صورت تخصصی انجام شد.

وی رایگان کردن عوارض، هتل‌سازی و کمپین‌های اقامتی در سطح همدان را از جمله اقدامات تاثیرگذار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر همدان در زمینه جذب توریست دانست و تاکید کرد: در این دوره چند هتل 5 ستاره و چند هتل 4 ستاره احداث شد که در بحث توریست و اشتغالزایی که مرتبط با این ظرفیت جدید بوده اقدامات لازم انجام شده است.

قراباغی از چابک سازی شهرداری به عنوان یکی دیگر از اقدامات موثر چهارمین دوره شورای شهر همدان یاد کرد و بیان داشت: شهرداری همدان نسبت به دوره‌های قبل بسیار فربه شده چراکه نیروهای بازنشسته که حائز شرایط بازنشستگی بودند و در شهرداری همدان مشغول به کار بودند را بازنشسته کردیم و به جای آن از وجود جوانان استفاده کردیم.

وی نیروهای بازنشسته شده شهرداری در طول 4 سال جاری را به 455 نفر عنوان کرد و ابراز داشت : شعار ما این است در شهری که جوانان نیاز به اشتغال دارند نباید از بازنشستگان در عرصه خدمات، شهرداری‌ها و دیگر نهادها استفاده کرد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در مدیریت شهری اقدامات خوبی انجام شده است، گفت : در این زمینه آسیب های بسیاری داشتیم.

وی در خصوص مهم‌ترین نقطه ضعف شورای فعلی شهر همدان ابراز داشت: اعضای چهارمین دوره شورای شهر همدان همچون دوره‌های پیشین از ظرفیت دیگر دستگاه ها و نهاد‌ها در راستای پیشبرد اهداف استفاده نکردند که البته ضعف قانون نیز در این مورد تاثیرگذار بوده که شورای شهر بتواند مدیریت یکپارچه شهر را انجام دهد.

قراباغی با بیان اینکه در سال جاری 300 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری تصویب شد، یادآور شد: این بودجه بر اساس بازنگری در نقاط قوت و ضعف بودجه سال‌های پیشین انجام گرفته و بر این مبنا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و هزینه‌های عمرانی و جاری شهرداری نیز در اولویت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات