خبرهای داغ:

بخش از گرانی‌ها مربوط به حذف ارز ترجیحی که کار درست و شجاعانه دولت است می‌باشد

شاهرود_امام جمعه موقت شاهرود گفت: بخشی از گرانی به حذف ارز ترجیحی برمی گردد که کار درست و شجاعانه‌ای است و باید انجام می‌شد.
کد خبر: ۹۴۳۰۲۷۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

بخش از گرانی‌ها مربوط به حذف ارز ترجیحی که کار درست و شجاعانه دولت است می‌باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، با اشاره به اینکه برای رفع گرانی باید به دنبال علت‌یابی بود و نمی‌توان انتظار داشت دولت در این فرصت چند ماهه مشکل را به طور کامل حل کند، اظهار کرد: مردم مدام به ما مراجعه و از گرانی‌های کمرشکن گله می‌کنند و گله آن‌ها به حق است، اما باید دید علت‌های به وجود آمدن این گرانی‌ها چیست.
او گرانی‌های به وجود آمده را محصول سوء مدیریت‌های دولت‌های پیشین دانست و افزود: این دولت کشور را نه با خزانه خالی بلکه با کسری بودجه خاصی تحویل گرفت.
امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: بخشی از گرانی به حذف ارز ترجیحی برمی گردد که کار درست و شجاعانه‌ای است و باید انجام می‌شد.
عبداللهیان اضافه کرد: از سوی دیگر به دلیل جنگ روسیه و اوکراین به عنوان ۲ کشور دارای صادرات عمده گندم، برخی از کشور‌ها در حال تلاش برای ذخیره سازی نیاز سه سال گندم خود هستند و برای جلوگیری از قاچاق گندم از ایران به کشور‌های همسایه شرقی و غربی، باید قیمت این محصول در داخل هم به روز شود.
او با بیان اینکه علت دیگر گرانی ایجاد کمبود ساختگی از سوی عده‌ای از سودجویان و محتکران است، افزود: عده‌ای هم که خود مسببان این وضع بودند، به دنبال فضاسازی و التهاب در جامعه هستند.
امام جمعه موقت شاهرود در بخش دیگر خطبه‌ها به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) با فتوای پنج تن از مفتیان وهابی مدینه اشاره و ابراز کرد: بقیع پیش از اسلام نیز یکی از نقاط مهم و قابل توجه بود و حتی پیامبر (ص) بار‌ها به این قبرستان مشرف می‌شدند.
عبداللهیان ریشه وهابیت را انگلستان و توطئه‌های این کشور علیه مسلمانان عنوان و تصریح کرد: برای کافران و ستمگران فرقی نمی‌کند که نشانه‌های خدا و معنویت در مکان‌های مقدس مسلمانان باشد و یا مسیحی‌ها و یهودی ها، آن‌ها به دنبال از بین بردن این نشانه‌ها هستند.
او با بیان اینکه خداوند به وسیله بخشی از مومنان جلوی کافران را می‌گیرد، یادآوری کرد: وهابیت به دنبال تخریب ضریح و مرقد پیامبر (ص) بود، اما به دلیل مخالفت‌هایی که در کشور‌های اسلامی رخ داد، گستره تخریب خود را به بقیع خلاصه کرد.
امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به سالروز بزرگداشت شیخ کلینی اظهار کرد: این شخصیت بزرگ در زمان غیبت صغری به دنیا آمده است و بی شک کتاب اصول کافی وی توسط چهار نایب به تأیید حضرت، ولی عصر (عج) رسید.
عبداللهیان اضافه کرد: شیخ کلینی در کتاب خود عقل را به عنوان ابزار تمسک به قرآن و سنت معرفی کرده است و در جامعه‌ای که فرقه‌های انحرافی در آن رشد کرده بودند، این شخصیت حق ویژه‌ای به گردن علما و فقیهان دارد.
او به درگذشت نادر طالب زاده اشاره و ابراز کرد: مرحوم طالب زاده مبانی فلسفی حاکم بر غرب و نیز مبانی انقلاب را به صورت ریشه‌ای فهمیده بود و بازتاب درگذشت وی در رسانه‌های دنیا و منطقه از اثرگذاری وی به عنوان سدی در برابر افکار و راهبرد‌های دنیای غرب حکایت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها