خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

توطئه استکبار جهانی حذف مسئله فلسطین است/ایستادگی خنثی کننده همه تحریم‌ها

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه توطئه استکبار جهانی حذف مسئله فلسطین است، گفت: ایستادگی ملت ما در این چهل سال اخیر خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است.
کد خبر: ۹۴۲۸۹۳۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴

توطئه استکبار جهانی حذف مسئله فلسطین است/ایستادگی خنثی کننده همه تحریم‌هابه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطب‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر اظهار کرد:نگاه ایران به مسئله فلسطین یک نگاه امنیتی جهانی است و همه باید نسبت به غده سرطانی اسرائیل حساس باشند.
امام جمعه شاهرود گفت: ما نسبت به همه ادیان الهی احترام قائلیم، اما بیش از هفت دهه قبله نخست مسلمانان مورد تعرض قرار گرفته است و نسبت به این موضوع نمی‌توان بی تفاوت بود.
او با بیان اینکه امام راحل مسئله فلسطین را جهانی کرد، افزود: همه توطئه‌های دشمنان و برخی حاکمان مزدور عرب برای این است که مسئله فلسطین را از جهانی به منطقه‌ای و از منطقه‌ای به چند کشور عربی محدود و در نهایت خاموش کنند.
امام جمعه شاهرود به موضوع مذاکرات و رفع تحریم‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ما ۱۲سال در زمان سه دولت مذاکره کردیم و اکنون نیز مطیع رهبر معظم انقلاب هستیم و، چون ایشان اجازه دادند، با مذاکره مخالفتی نداریم، اما باید دوران مقاومت اقتصادی و فرهنگی را در کنار مذاکره داشته باشیم.
امینی ادامه داد: ما بیش از ۴۰ سال تحریم هستیم و در این مدت دفاع مقدس، موضوع هسته‌ای، موشکی، فناوری نانو و حتی واکسن را مدیریت کردیم پس می‌توانیم تحریم‌ها را نیز خنثی کنیم.
او به فرارسیدن روز ملی خلیج فارس هم اشاره و ابراز کرد: ما نسبت به فارس بودن این خلیج تعصب داریم، چون شاهد تاریخی داریم و خون شهدای ما در این خلیج ریخته شده است و از آن به راحتی نمی‌گذریم.
امام جمعه شاهرود درباره روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: نگاه ما به کارگر مانند نگاه جهانی نیست بلکه مانند نگاه پیغمبر اسلام (ص) ارزشی است.
امینی با انتقاد از وضعیت کارگران در ماه مبارک رمضان، خطاب به برخی مسوولان و کارفرمایان گفت: به حرمت ماه رمضان به کارگران رحم و ساعت کارشان را کم کنید، خیلی زشت است که در جمهوری اسلامی باشیم و رمضان با غیر رمضان فرقی نداشته باشد، چرا باید در این بخش از بعضی کشور‌های عقب‌تر باشیم؟ اگر شما این کار را انجام دهید خداوند برکتش را افزون می‌کند.
او در بخش دیگر صحبت‌های خود، به مطالبات حوزه آب و فاضلاب شاهرود اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح فاضلاب شاهرود ۱۳ سال طول کشید و لازم است دولت اجازه دهد بخش خصوصی برای این کار وارد شود.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: تولید و سرمایه گذاری برای تأمین آب در شاهرود از دیگر شهرستان‌های استان سمنان عقب‌تر است این موضوع در همه مناسبت‌ها گفته شد، اما عزم جدی ندیدیم.
امینی از تعطیلی فرودگاه شاهرود هم گلایه کرد و گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از سرمایه مردم در این فرودگاه هزینه شده است، وزارت راه و شهرسازی چرا به جای پرواز‌های تهران و مشهد و فشار آوردن به مردم پرواز‌های عتبات و حج را در این فرودگاه برقرار نمی‌کند؟ مگر این فرودگاه بین المللی نیست؟
امام جمعه شاهرود ادامه داد: مردم ما خیلی تلاش کردند و اکنون هم پای کار می‌آیند و از همه مهمتر پرواز‌های باری است، چون اکنون روسیه نیاز شدید به بسیاری از اقلام دارد و ما هم باید فرودگاه را فعال کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها