خبرهای داغ:
حاجی بابایی:

زیرساخت‌های لازم برای اقدام در راستای عدالت در توزیع ثروت و رونق و ثبات اقتصادی شکل گرفته است

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی دولت و مجلس زیرساخت‌های لازم برای اقدام در راستای عدالت در توزیع ثروت و رونق و ثبات اقتصادی شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۴۲۸۲۷۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جمع کارکنان و سربازان تیپ انصارالحسین (ع) همدان با گرامیداشت ایام ماه رمضان و بیان برخی فضائل ماه مبارک ابراز امیدواری کرد: همگان بتوانیم از برکات و آثار این ماه شریف بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر مقوله بصیرت به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: همه کار‌ها و حرف‌ها و سخنرانی‌های ما باید در راستای جهاد تبیین باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان برخی آسیب‌ها در این باره اظهار داشت: باید مراقب بود جهاد تبیین اسیر تفاسیر گوناگون و غلط اندازی نشود که در این صورت نه تنها تبیین صورت نگرفته بلکه منشأ گمراهی است.

وی بیان داشت: سخنرانی‌های ما باید الگو داشته باشد و الگوی ما حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است و در تحلیل‌ها باید چارچوب و منظومه فکری ایشان دنبال شود.

حاجی‌بابایی یأس و ناامیدی را گناه بزرگ و به ضرر کشور و مردم دانست و گفت: باید اشکالات را در قالب نقد منصفانه بازگو کنیم، اما باید مراقب بود که  این ایرادات و مشکلات متوجه مسئولان و دستگاه‌ها است، نه مقدسات دینی و انقلابی و نباید به نحوی سخن گفت که اسلام و قرآن و شهیدان و رهبری مورد هجمه و خدشه قرار گیرند.

وی افزود: در جهاد تبیین باید ضمن برشماری مشکلات، عوامل شکل‌گیری و موانع رفع آن‌ها نیز مورد بررسی و تبیین قرار گیرد تا شخصی یا مجموعه‌ای مورد تخریب و تهمت قرار نگیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات مهم مجلس در رفع مشکلات اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه با رویکرد مردم محور، تکمیل و توسعه بیمه درمان، تشکیل صندوق بیماران صعب العلاج و اصلاح حقوق سربازان از گام‌های مهمی است که در مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسیده است.

وی گفت: پس از روز‌ها و ماه‌ها بررسی بودجه سالانه، این لایحه به گونه‌ای تنظیم و ابلاغ شده است که ضمن کمترین اثر تورم زایی، تا پایان سال ۷۰ درصد اثرات تحریمی بر اقتصاد کشور را خنثی کند و بازار را به ثبات و آرامش نسبی و پایدار برساند.

حاجی‌بابایی اصلاح سازمان پرداخت کشور را از مهمترین اقدامات در دست اقدام مجلس و دولت خواند و اظهار  داشت: با هماهنگی دولت و مجلس و افزایش دو برابری درآمدی نفتی و عادلانه ساختن نظام مالیات کشور و تصمیماتی که برای بخش تولید گرفته شده است، زیرساخت‌های لازم برای اقدام در راستای عدالت در توزیع ثروت و رونق و ثبات اقتصادی شکل گرفته است.

وی بیان داشت: حدود ۳۵ میلیون نفر در کشور در معیشت خود نیاز به کمک دارند، اما راه حل معیشت مردم افزایش حقوق‌ها نیست بلکه تثبیت اقتصاد، مهار تورم، هدفمندی و عادلانه‌سازی در نظام پرداخت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در لایحه بودجه امسال ۸۸ هزار میلیارد تومان برای بخش تولید در نظر گرفته شده است که حدود نیمی از آن به بخش مسکن ملی اختصاص یافته که طی آن موضوع رفع مشکل مسکن برای ۱۰۰ هزار خانوار و ایجاد اشتغال به عنوان مهمترین عامل اقتصادی در ایجاد تورم مورد نظر قرار گرفته شده است.

وی با تأکید بر عدم دخالت در انتصابات مدیران استانی گفت: من مخالف دخالت در انتصابات مدیران استان هستم و بار‌ها به وزرا و امام جمعه و استاندار این موضوع را گفته‌ام که نماینده مجلس باید پیگیر امور و رفع مشکلات باشد نه دخالت و دست داشتن در عزل و نصب مدیران.

حاجی‌بابایی همچنین به موضوع تأمین آب شرب استان اشاره کرد و گفت: پروژه تأمین آب از سد تالوار در حال حاضر به خوبی در حال پیشرفت است و امیدواریم تا چند ماه آینده به نتیجه برسد.

وی گفت: طی این پروژه بیش از ۱۳۰ کیلومتر خط لوله و یک تصفیه خانه و ۳۰ هزار متر مکعب مخزن تاکنون به انجام رسیده و با اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار توسط وزارت نیرو، پیشرفت فیزیکی آن سرعت خواهد یافت که این پروژه در مجموع آب شرب یک میلیون نفر را در استان تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار