خبرهای داغ:
استاندار همدان عنوان کرد

ناامید کردن مردم جفایی است در حق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران/ ضرورت جهاد تبیین در شرایط کنونی

همدان-استاندار همدان با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، امروز جفاست اگر مردم را ناامید کنیم، گفت: ما باید با تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری مردم را امیدوار کنیم.
کد خبر: ۹۴۲۵۴۸۷
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با فرماندهان و کارکنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری این بود که ضمن توجه بر عرصه‌های جدید تولید بر پایه دانش بنیان، باید اشتغال آفرین باشند.

وی افزود: اعتمادآفرینی یکی دیگر از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که دولت سیزدهم نیز ضمن‌ تاکید بر این تکلیف مهم، تاکنون سعی کرده در این راستا حرکت کند.

استاندار همدان با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا در راستای جهاد تبیین، علیه سیاه‌ نمایی‌ها و تحریف دستاورد‌های نظام توسط دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی اقدام شود، گفت: با توجه به وجود مشکلات عدیده در حوزه اقتصاد، حرکت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در راستای گره گشایی از این مشکلات و رفع موانع بر سر راه شکوفایی اقتصاد است.

وی ادامه داد: طی تحریم‌های ظالمانه توسط استکبار جهانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری و اقتصادی، دستاورد‌های بزرگی داشته که باید در یک اقدامی جهادی تبیین شوند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: تلاش دشمنان این است که از طریق تحریم، کشور را به فروپاشی برسانند، اما ایستادگی مردم و تدابیر مقام معظم رهبری خیالات خام آن‌ها را نقش بر آب کرد.

وی ابراز داشت: در اوایل شیوع ویروس کرونا، دشمنان مردم ایران به ما واکسن نمی‌دادند، این در حالی است که با همت و تلاش جوانان انقلابی، ۶ نوع واکسن در داخل به شکل انبوه تولید می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، امروز جفاست اگر مردم را ناامید کنیم، افزود: ما باید با تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری مردم را امیدوار کنیم.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و گسترش شرکت‌های دانش بنیان در راستای حمایت از تولید بود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان تمام جوانب را در نظر گرفتند و نکات ارزشمند و تاثیرگذاری در راستای مسئولیت‌‌پذیری ذکر کردند.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: دولت سیزدهم توفیقات خوبی در زمینه سلامت، معیشت و تنظیم بازار در استان داشته است و سعی شده تمام انتصابات در استان بومی‌گزینی شود که ۱۰۰ درصد مدیران بومی همدان هستند.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر  قیمت مسکن یک جهش بزرگ داشته و یکی از مطالبات اصلی مردم است، گفت: در راستای توجه به مسکن، طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار دولت قرار گرفت که سهم استانی آن ۱۰۰هزار واحد است که در دست اقدام است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه طی اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، یک هزار و ۱۰۰هکتار زمین برای ساخت مسکن آماده شده است، افزود: با توجه به زیرساخت‌هایی که استان همدان دارد، ضروری است که توجه ویژه‌ای به مبحث گردشگری صورت گیرد.

وی ادامه داد: استان همدان بیشتر جنبه کشاورزی دارد و منابع آبی استان نیز در این زمینه دچار کمبود است و باید در روش‌های استفاده و تغییر الگوی گشت و همچنین مکانیزه کردن تجدید نظر صورت گیرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر و جاذبه گردشگری در استان وجود دارد که میتواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند، گفت: برنامه‌های مختلفی برای محیط پیرامونی غارعلیصدر در نظر گرفته شده که می‌تواند در رونق و توسعه این مجموعه و محیط و روستاهای اطراف آن نقش موثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت استان همدان در حوزه پزشکی، به دنبال تقویت و سامان‌دهی به گردشگری سلامت هستیم؛ احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی به عنوان یک مرکز درمانی بزرگ در منطقه، در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مشکل تامین آب شرب همدان، با تکمیل پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان که به طور جدی دست پیگیری است، حل خواهد شد، اظهار کرد: طی پیگیری‌هایی که با وزیر و معاونین وی انجام شد، برای انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان اعتبارات خوبی جذب شد که می‌تواند در تسریع این پروژه نقش موثری داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به مصرف آب در استان، ضرورت دارد که فرهنگ‌سازی شود تا در مصرف بهینه آب اقدام شود.

قاسمی فرزد عنوان کرد: در اوایل شروع به کار، راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی همدان در دستور کار قرار گرفت که در هفته دو پرواز به مقاصد مشهد مقدس و کیش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار استان به طور منظم در استان برگزار می‌شود، افزود: طرح جامع شهری همدان، نیز در دست پیگیری است و حتما به نتیجه مورد نظر خواهد رسید.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سفر‌های شهرستانی بعداز ماه مبارک رمضان ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: با توجه به اهمیت مباحث فرهنگی، در شورای فرهنگ عمومی سند قرآنی و سند فرهنگی استان را تدوین و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه برنامه سفر راهیان نور به مناطق جنگی ساماندهی شد و پس از چند سال تاخیر، طی هماهنگی‌ها و احیا اقامت‌گاه‌ها دوباره از سر گرفته شد، ابراز داشت: سند یکساله توسعه و پیشرفت استان با توجه به نرخ رشد ۷/۵ درصد تدوین و به تمام دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار