خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

هنرمندان انقلابی مهمترین وظیفه را در جهاد تبیین دارند

نهاوند-جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه هنرمندان انقلابی مهمترین وظیفه را در جهاد تبیین دارند، گفت: توجه هنرمندان به جهاد تبیین یک ضرورت است و متولیان فرهنگ و هنر لازم است در راستای تحقق آن برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۲۵۱۷۵
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ میثم رحیمی در جمع هنرمندان انقلابی نهاوند به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی بیان داشت: سید مرتضی آوینی مستندساز، عکاس، روزنامه‌نگار، نویسنده و نظریه‌پرداز «سینمای اسلامی» ایرانی بود.

وی گفت: شهید آوینی در دانشگاه تهران در رشته معماری تحصیل کرد و در طول انقلاب اسلامی ایران، فعالیت هنری خود را به عنوان کارگردان فیلم‌های مستند آغاز کرد و از فیلمسازان برجسته جنگی به شمار می‌رفت.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اینکه شهید آوینی بیش از ۸۰ فیلم درباره جنگ ایران و عراق ساخته است، بیان داشت: او روش‌های اصلی فیلمبرداری را ابداع کرد و جنبه باطنی جنگ ایران و عراق را بر اساس اندیشه عرفانی شیعه به تصویر کشید و بیشتر کارهای او به بازتاب نحوه درک بسیجی‌ها از جنگ و نقش آنها در آن اختصاص داده شده که مشهورترین اثر وی مجموعه مستند «روایت فتح» است که در طول جنگ ایران و عراق فیلمبرداری شد.

وی تصریح کرد: این شهید گرانقدر در سال ۱۳۷۲ در حین فیلمبرداری بر اثر انفجار مین شهید شد.

رحیمی اظهار کرد: مقام معظم رهبری پس از شهادت شهید آوینی، وی را سید شهیدان اهل قلم نام نهاد و به همین مناسبت بیستمین روز فروردین به یاد این شهید بزرگوار روز «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

وی گفت: هنر انقلاب اسلامی یادآور مجاهدت‌های شهید آوینی این شهید اهل قلم است که لازم است تمام هنرمندان با تاسی از این شهید به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در این عرصه و در گام دوم انقلاب بپردازند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه  نهاوند با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، گفت: هنرمندان انقلابی مهمترین وظیفه را در جهاد تبیین دارند .

وی با بیان اینکه هنرمندان انقلابی مهمترین وظیفه را در جهاد تبیین دارند، افزود: توجه هنرمندان به جهاد تبیین یک ضرورت است و متولیان فرهنگ و هنر لازم است در راستای تحقق آن برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشند.

رحیمی گفت: هنرمندان سرمایه‌های ملی هستند و باید در راستای تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی اهتمام بیشتری بورزند، بنابراین لازم است که با یکدیگر بسیج شویم و اقدامات و گام‌های موثری را در راستای تقویت ارزش‌های اسلامی برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار