به استقبال از کنگره ملی شهدای عشایری؛

زندگی نامه شهید چراغعلی کوهگرد

شهید چراغعلی كوهگرد از شهدای عشایری استان چهارمحال و بختیاری است، که سال 1346در یك خانواده ی روستایی و مذهبی دیده به جهان گشود.
کد خبر: ۹۴۲۳۷۵۱
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ شهید چراغعلی كوهگرد در 4 فروردین سال 1346در یك خانواده ی روستایی وفقیر دیده به جهان گشود. پدرش از راه چوپانی و كشاورزی در آمد خود را تامین می کرد.

 شهید چراغعلی کوهگرد پس از آن كه دوران طفولیت را پشت سر گذاشت، در سن 7سالگی به مدرسه راه یافت و با گذشت دوره ابتدایی در محل زندگی خود ، در ادامه تحصیلاتش به مدرسه راهنمایی رفت و پس از آن در شهرستان بروجن دوره متوسطه را ادامه داد و در هنرستان صنعتی مشغول تحصیل شد.

شهید کوهگرد همچنان كه تحصیل میكرد در ایام فراغت به كمك خانواده در مشاغل روزانه می پرداخت. وی چون محصل بود چشم و چراغ خانواده بود و خانواده را از مسائل روز آگاه می كرد.

 وی همیشه با خانواده برخورد خوبی داشت و هیچگونه ناراحتی برای خانواده خود ایجاد نكرد و پدر خوشحال بود كه چنین فرزندی دارد، که دلسوز خانواده  است  و درد خانواده را حس كرده و پدر و مادرش را یاری می كند.

 شهید در ایام تعطیلات به كارگری می پرداخت و حقوقی را كه می گرفت جهت خرجی به پدرش می داد.

 چراغعلی با شروع جنگ تحمیلی همیشه در تب و تاب برای رفتن به جبهه بود و همیشه از جنگ سخن می گفت، تا این كه موقعی شد در تاریخ11/3/61 به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شد و پس از این كه وظیفه خود را انجام داد در تاریخ 23/4/61 در عملیات رمضان  به درجه رفیع شهادت نائل شد .

مزار این شهید گرانقدر در گلزار شهدای نقنه قرار دارد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار