در جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان عنوان شد:

"ادب" ویژگی برجسته حضرت علی اکبر بعنوان الگوی جوانان است

جشن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۱۲۳۸
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم جشن که با حضور سربازان جوان وظیفه سپاه استان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به تشریح گوشه هایی از فضیلت و جایگاه والای حضرت علی اکبری علیه السلام نزد اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین  سیدامان الله حسینی صدر گفت: حضرت علی اکبر علیه السلام صد در صد مورد اعتماد حضرت امام حسین علیه السلام بود و ایشان مأموریت های ویژه ای را به او می سپرد.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی، افزود: از ویژگی های اخلاقی حضرت علی اکبر علیه السلام که خیلی برجسته است و می تواند الگوی جوانان باشد، ادب ایشان است.

وی، ادامه داد: حضرت علی اکبر علیه السلام همواره در محضر پدر دوزانو می نشستند همواره برای صحبت کردن از پدر اجازه می گرفتند و هیچگاه در محضر بزرگ تر پای خویش را دراز نمی کردند.

حسینی صدر، با اشاره به آیات شریفه قرآن«وبالوالدین احسانا»، پیرامون رعایت احترام پدر و مادر از سوی فرزندان،  گفت: در این آیه شریفه 30 نکته اخلاقی وجود دارد که برای هر جوانی که پدر و مادرش در قید حیات است مؤثر می باشد.

وی تصریح کرد: احترام به پدر و مادری که در قید حیات نیستند و فوت کرده اند نیز واجب است و باید احترام آنها را داشت و در راستای احترام به والدین باید بزرگان دین همچون رهبر عزیزمان و سرداردلها حاج قاسم سلیمانی را الگوی خویش قرار دهیم که عزت و عاقبت بخیری آنها در احترام به پدر و مادر بوده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، سربازان وظیفه جوان را به فراگیری مهارت در حین دوران خدمت مقدس سربازی برای ایجاد اشتغال در زندگی پس از خدمت توصیه کرد.

گفتنی است؛ جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این مراسم جشن با تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه، دوران سربازی را دوران تمرین زندگی دانست.

سردار علی افضلی با اشاره به توصیه های سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به سربازان عزیز؛ احترام به والدین، پرهیز از دروغ، توجه ویژه به نماز و مسائل دینی و ارتباط معنوی و تقویت مبانی اعتقادی را مورد تأکید قرار داد.

سردار افضلی تصریح کرد: سربازی واژه مقدس در دین ماست و اعتقاد ما به گونه ای است که حضرت امام(ره)، اولین سرباز و گمنام ترین سرباز و در عین حال نامدارترین سرباز اسلام را آقا امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام می دانند.

گفتنی است؛ پخش کلیپ و نماهنگ های طنز، مولودیه خوانی از دیگر بخش های این مراسم جشن بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار