اعضای قرارگاه راهیان نور دانشجویی چهارمحال و بختیاری:

راهیان نور یک حرکت ملی، معنوی و تمدن ساز است

جلسه قرارگاه استانی راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد با حضور رؤسای دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۷۴۰۰
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، جلسه قرارگاه استانی راهیان نور با حضور روسای دانشگاه و فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

 در ابتدای جلسه مرتضی کریمی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور به صورت حضوری به مدت 7 روز از 18 تا 25 اسفند در اردوگاه های ویژه تدارک دیده شده برای استان چهارمحال و بختیاری در محور جنوب  انجام شده و اسکان زائران را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

کریمی افزود: این حرکت معنوی که جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است، زمینه تحول روحی نسل آینده را به وجود آورده و در حقیقت بازنگری در ارزش‌ها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این سفر معنوی می‌تواند برای نسل نوجوان و جوان ما زمینه‌ساز تغییر نگرش‌ها و بینش حقیقی نسبت به شهدا و ایثارگران را به وجود آورده و به نوعی درس مجاهدت ایثارگران و رزمندگان را به نسل‌های آینده منتقل کند.

مرتضی کریمی گفت: امیدواریم آیین معنوی اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور زمینه آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش‌آموزان را با سلحشوری‌های شهدا و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس مهیا کند.

دکتر یاسر پیرعلی، سرپرست دانشگاه شهرکرد هم در این نشست گفت: اردوی راهیان نور یک حرکت ملی بوده و مانند برنامه پیاده روی ایام اربعین حسینی تمدن ساز است و از همین روی نیازمند حمایت و توجه در سطح ملی است.

سایر شرکت کنندگان در این نشست نیز به بیان دیدگاه های خود درباره چگونگی برگزاری اردوی راهیان نور پرداختند.

بررسی زیرساخت های لازم برای اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور مشروط به نظر ستاد ملی کرونا و میزان گسترش ویروس کرونا در استان های اعزام کننده و میزبان، برآورد هزینه های لازم به ازای اعزام هر دانشجو، ظرفیت های تخصیص یافته به هر دانشگاه برای اعزام دانشجو، بیان برنامه های فرهنگی مانند آشنایی با شخصیت و زندگی نامه شهید علم الهدی، همچنین تدوین و تحویل برنامه های فرهنگی پیشنهادی دانشگاه های استان به دبیرخانه این قرار گاه در راستای بهره وری حداکثری دانشجویان از این سفر معنوی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار