استاندار چهارمحال و بختیاری؛

توسعه صنایع گامی موثر در ایجاد اشتغال پایدار

استاندار چهارمحال و بختیاری، گفت: آمادگی حمایت برای اجرای طرح‌های توسعه فولاد در استان را داریم، صنایع فولادی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۴۱۶۸۵۷
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ غلامعلی حیدری در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های فولاد سفیددشت، فولاد تاراز و ورق خودرو در استان افزود: صنایع به‌خوبی می‌توانند در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام بردارند و صنعت فولاد یکی از صنایع بسیار ارزشمند در حوزه تولید و ایجاد اشتغال است.

نماینده عالی دولت در استان،با اشاره بحث بیکاری در استان اظهار داشت:متاسفانه نرخ بالای بیکاری در این استان آمار مهاجرت به استان‌های مجاور را به‌ شدت بالا برده، این مساله آسیب‌های بسیاری را به‌دنبال داشت، باید با ایجاد اشتغال پایدار از مهاجرت به سایر استان‌ها جلوگیری کنیم.

یادگارسالهای دفاع مقدس گفت: در اجرای طرح‌های توسعه فولاد در چهارمحال و بختیاری باید مباحث آمایش سرزمین و پیوست عدالت مورد توجه قرار بگیرد تا این طرح‌ها موجب توسعه و پیشرفت در استان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر سر راه تولید و اجرای طرح‌های توسعه صنعتی در استان موانعی مانند زمین مناسب،تخصیص آب و مشکل برق وجود دارد، در این راستا می‌توان برای مشکل کمبود آب از پساب استفاده کرد، همچنین کارخانه‌ها برای حل مشکل سوخت تنها به یک سوخت اکتفا نکنند، بلکه سوخت‌های جایگزین را برای مواقع بحرانی در نظر داشته باشند.

حیدری،به صاحبان سرمایه که برای سرمایه‌گذاری درچهارمحال وبختیاری ورود پیدامی‌کنند توصیه کرد: سرمایه‌گذاران در بام ایران تلاش کنند از ظرفیت نیروهای جوان بومی و توانمند بهره ببرند، همچنین صنایع مستقر سرمایه خود را در بانک‌های استان سپرده‌گذاری کنند تا بتواند از منابع مالی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل خرد استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان،با اشاره به اینکه حمل بار توسط راه‌آهن یک روش مطمئن و کم هزینه‌تر محسوب می‌شود،گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند برای اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری مشارکت داشته باشند.

یادگارسالهای دفاع مقدس،اظهار داشت: خدمت به مردم یک نوع عبادت محسوب می‌شود، باید با قدرت و کار جهادی در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم، همچنین صاحبان صنایع در استان بخشی از درآمد خود را به بحث‌های توسعه‌ای و اقدامات فرهنگی اختصاص دهند.

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت استان نیز با اراده گزارشی در سه مجموعه فولادی فعال در استان گفت: ۹۲ درصد نیروهای شرکت فولاد سفیددشت بومی منطقه هستند و نیز در آزمون استخدامی برگزار شده برای جذب نیرو در طرح توسعه‌ای شرکت فولاد سفیددشت، متقاضیان ۱۰۰ درصد بومی بودند.

محمود ارباب زاده ادامه داد: شرکت فولاد سفیددشت،تاراز و ورق خودرو در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بخشی از درآمد خود را در راستای اقدامات عام‌المنفعه اختصاص استان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار