در مسجد ابوالفضل علیه السلام مال خلیفه ؛

مراسم عزاداری وفات عقیله بنی هاشم

مراسم عزاداری وفات شهادت گونه حضرت زینب سلام الله علیها همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در بخش فلارد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۶۳۹۵
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام  بهنام رفیعی، با تسلیت وفات شهادت گونه حضرت زینب کبری سلام الله علیها گفت: وقتی سخن از فداکاری ایثار صبر و استقامت می شود یکی از نام هایی که در طول تاریخ خودنمایی می‌کند وجود نازنین حضرت زینب سلام الله علیها است .

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: در نامگذاری ایشان تعبیر هایی است بعضی معتقدند زینب نام درختی زیبا و خوشبو است، برخی گفتند زینب را برای اینکه  زینت و افتخار پدر است انتخاب کردند، اوصاف حضرت زینب صبر و بردباری و شاکر بودن است .

وی افزود: حضرت زینب سلام الله علیها در اوج کمال قرار دارد و از دیگر صفت های حضرت زینب سلام الله علیها عفت ، حیا و حجاب ایشان است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: در تاریخ نقل می کند در سخت ترین شرایط بیشترین عفت خویش را به نمایش گذاشت او در دوران اسارت در حرکت از کربلا تا شام سخت بر عفت خویش پافشاری می کرد.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: یکی دیگر از صفات حضرت زینب ولایتمداری است، آن بانوی نمونه و فداکار گوش به فرمان امام زمانش بود،به حرف امام زمانش  عمل می کرد، وقتی  امام حسین علیه السلام  به شهادت رسید، ولایت به امام سجاد علیه السلام رسید از امام سجاد علیه السلام تبعیت می کرد او مطیع محض ولایت بود.

وی گفت: ازدیگر از صفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها ایثار، صبر وشجاعت بود ملائکه آسمان از صبر تو به شگفت آمده اند مخصوصادر ماجرای کربلا آنچنان  صبر و رضا و تسلیم از خود نشان‌داد که صبر از رویش خجل بود.

حاج نبی الله بابا احمدی مسئول هیأت رزمندگان اسلام فلارد با تسلیت وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها در حاشیه این مراسم گفت: اقامه نماز مغرب وعشاء،تلاوت کلام‌نورانی وحی، سخنرانی،مداحی،ذکر مصیبت،نوحه خوانی و سینه زنی و پذیرایی از برنامه های مراسم  وفات شهادت گونه حضرت زینب سلام الله علیها بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار