خبرهای داغ:

قرار گرفتن دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی ISC سال ۲۰۲۱ در رده ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰

شاهرود_دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی ISC سال ۲۰۲۱ در رده ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ جهانی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۱۶۲۷۱
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

قرار گرفتن دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی ISC سال ۲۰۲۱ در رده ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به استناد موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناور (ISC)، دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی ISC سال ۲۰۲۱ در رده ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ جهانی قرار گرفت.
دکتر محمدجواد دهقانی، رییس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: رتبه بندی جهانی ISC یکی از نظام‌های رتبه بندی است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط گروه رتبه بندی ISC و براساس تجربه ۱۰ ساله در رتبه بندی دانشگاه‌ها و به منظور مقایسه حرکت علمی و عملکرد دانشگاه‌های کشور در جهان اسلام و دنیا صورت گرفته است.
دهقانی افزود: از دانشگاه‌های صنعتی ۹ دانشگاه، دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی شاهرود، صنعتی سهند و صنعتی شیراز در این نظام رتبه بندی قرار گرفتند.
رییس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: در رتبه بندی جهانی ISC سال ۲۰۲۱ تعداد ۲۳۰۰ دانشگاه از ۱۰۷ کشور و ۶ قاره جهان حضور داشته که از ایران تعداد ۵۱ دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارند و در میان دانشگاه‌های برتر کشور‌های اسلامی، عربستان سعودی با بهترین رتبه ۱۳۹، مصر در بازه ۴۰۰-۳۵۱، مالزی و ایران در بازه ۴۵۰-۴۰۱، بهترین رتبه جهانی را کسب نموده اند.
او اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاورد‌های رتبه بندی جهانی، ایجاد یک پایگاه داده از جزئیات کامل اطلاعات علمی و پژوهشی کشور‌ها و دانشگاه‌های تراز اول دنیا است که در نتیجه آن امکان برنامه ریزی و تهیه نقشه راه، به منظور دستیابی به اهداف و چشم انداز کشور و نیز دانشگاه‌های کشور در سطح بین المللی وجود خواهد داشت.
دهقانی ادامه داد: "رتبه بندی جهانی " ISC به منظور رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در معیار‌های خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از: پژوهش، آموزش، نوآوری و فعالیت‌های بین المللی را در نظر می‌گیرد و بر این اساس دانشگاه‌ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.
او ادامه داد: موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در معیار‌های خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش (با وزن ۶۰ درصد)، آموزش (با وزن ۱۰ درصد)، نوآوری (با وزن ۱۵ درصد) و فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن ۱۵ درصد) را در نظر می‌گیرد و بر این اساس دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار