خبرهای داغ:
همزمان با دهه فجر صورت گرفت:

احیای آب کشاورزی روستای کوشه پس از ۳۴ سال به همت بسیج سازندگی استان

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: پروژه انتقال آب از بستر رودخانه چاه کوشه علیا به کوشه سفلی شهرستان خوسف با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان افتتاح شد و 50 خانوار این روستا بعد از 34 سال از آب کشاورزی بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۴۱۲۶۸۶
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح  پروژه انتقال آب کشاورزی روستای کوشه، اظهار کرد: پروژه انتقال آب از بستر رودخانه چاه کوشه علیا به کوشه سفلی شهرستان خوسف با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان افتتاح شد.

وی بیان کرد: برای انجام این پروژه 2 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که از این مبلغ 315 میلیون تومان توسط بسیج سازندگی استان تامین  شده است.

هنری عنوان کرد: برای تامین برق فشار قوی 65 میلیون تومان، خرید تجهیرات پمپ 50 میلیون تومان ، لوله و کابل و تامین زیر ساخت و عملکرد بیل مکانیکی 4 هزار و 300 متر به ارزش 200 میلیون تومان هزینه شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه 50 خانوار از مزایای این پروژه بهره مند می شوند، افزود: برای انجام این پروژه 100 میلیون تومان وام از صندوق کار آفرینی تامین اعتبار شده است.

هنری بیان کرد: یکی از مزیت های پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی احصاء پروژه ها و نیازهای زیرساختی با اولویت مردمی و پس از جلسات متعدد تسهیل گری در دل روستاها می باشد و مردم در تصمیم سازی و اولویت بندی و سیاست گذاری فعالیت های روستا نقش اساسی دارند.

وی افزود: در راستای برنامه های تسهیل گری و ایجاد صندوق قرض الحسنه مردمی در روستای کوشه به همت بسیج سازندگی ، مهمترین اولویت عمران و زیرساخت روستا در جلسات صندوق آب کشاورزی روستا تعریف شد چرا که سالهای طولانی است که آب قنات روستا خشکیده و اراضی کشاورزی روستا بطور کامل از بین رفته بود . بر این اساس با مشورت دستگاه‌های اجرایی تخصصی مرتبط پروژه احیا و تجهیز چاه آب بالادست روستا و انتقال آب به اراضی کشاورزی تعریف گردید.

وی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای پروژه، عملیات اجرایی آن در سه فاز تعریف شد که فاز اول تجهیز و راه اندازی چاه، فاز دوم برق دار کردن چاه کشاورزی و فاز سوم چاه کمکی و انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی به طول 4 هزار و 300 متر می باشد.

مسئول بسیج سازنذگی استان گفت: با انجام این پروژه بعد از 34 سال کشاورزان روستای کوشه شهرسنان خوسف امسال اقدام به آماده سازی اراضی و کشت کرده که رونق دوباره ای به روستا داده که مطمئنا مهاجرت معکوس جوانان را در پی خواهد داشت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار