آیت‌الله سعیدی:

فتنه ۸۸ اوج فتنه‌انگیزی دشمن علیه نظام بود/این فتنه یک جنگ نرم‌افزاری بود/کسانی باسابقه مبارزاتی دست به فتنه و آشوب زدند

آیت‌الله سعیدی گفت: در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی بارها شاهد بحران و فتنه بودیم که فتنه ۸۸ اوج فتنه‌انگیزی علیه نظام و انقلاب اسلامی در قالب جنگ نرم‌افزاری بود، کسانی باسابقه مبارزاتی دست به فتنه و آشوب زدند، پس هرکسی روزی انقلابی بوده به این معنای نیست که انقلابی بماند.
کد خبر: ۹۴۰۳۶۲۰
|
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌الله سعیدی رئیس دفترعقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مسئله فتنه تنها مختص انقلاب اسلامی ما نیست بلکه در طول تاریخ اسلام فتنه‌های بسیاری در برهه‌های زمانی مختلف به وقوع پیوسته است.

وی با طرح این سؤال که چرا غالب فتنه‌ها در انقلاب‌های توحیدی شکل می‌گیرد، افزود: این امر به خاطر ماهیت ضد استکباری و کفر ستیزی این حرکت‌ها است. ازآنجاکه انقلاب‌های توحیدی روحیه استکباری ستیزی دارد بنابراین به‌طور طبیعی و قهری با طیف وسیعی از دشمنی‌ها نیز مواجه می‌شود.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در انقلاب‌های توحیدی، محوریت رهبری الهی است. این انقلاب باید مراحل بسترسازی، پیروزی، استقرار، انتقال و استمرار را به‌سلامت طی کند تا به سرانجام برسد. در انقلاب اسلامی بسترسازی مناسب برای پیروزی انقلاب ایجاد شد و بعدازآن حکومت جمهوری اسلامی استقرار پیدا کرد و امام خمینی (ره) تمام ساختارها و نهادها را در جامعه ایجاد کردند.

وی افزود: مرحله بعدی انتقال رهبری بود که این امر نیز به بهترین شکل بعد از رحلت امام خمینی (ره) به رهبری بعدی انتقال پیدا کرد و امروز بعد از گذشت سی‌ودو سال از این انتقال، انقلاب اسلامی در حال استمرار اهدافش است.

حضور مردم به‌مثابه یکی از اضلاع مثلث انقلاب توحیدی است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرچند رهبری الهی، شرط قطعی هر انقلاب توحیدی است ولی نقش مردم نیز در این زمینه بسیار تعیین‌کننده و اساسی و حضور مردم به‌مثابه یکی از اضلاع این مثلث است. ملت ایران در مرحله بسترسازی پا به‌پای امام راحل (ره) حرکت کردند و پس‌ازآن نیز پشت سر رهبری ایستادند و امروز که بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب هنوز هم‌آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی پایبند هستند.

فتنه سال ۸۸ اوج فتنه‌انگیزی دشمن علیه نظام بود

آیت‌الله سعیدی در ادامه گفت: در انقلاب اسلامی نیز ما در هر دهه با یک بحران و فتنه مواجه هستیم. در دهه اول فتنه بنی‌صدر، فتنه منافقین و در دهه دوم انقلاب فتنه کوی دانشگاه را داشتیم که اوج این فتنه‌ها فتنه سال ۸۸ بود که این فتنه ابعاد مختلفی داشت و دشمن درصدد استحاله انقلاب برآمده بود. اما امت انقلاب اسلامی ایران در این برهه از زمان نیز مثل همیشه بیدار بود و در حماسه ۹ دی به میدان آمد و با حضور درصحنه این فتنه دشمن را نیز خنثی کردند. در سال ۹۸ نیز دشمن درصدد فتنه‌گری برآمد ولی خوشبختانه بازهم با بیداری مردم ایران این فتنه نیز به ثمر نرسید.

ویژگی‌ها و انگیزه‌های فتنه‌گران

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در ادامه به مبهم و پیچیده بودن انگیزه‌های فتنه‌گران اشاره کرد و گفت: یکی از عبرت‌هایی که می‌توانیم از فتنه‌ها بگیریم حضور چهره‌های باسابقه در فتنه‌ها است که تشخیص فتنه‌گران در اینجا کار بسیار سختی است. در فتنه 88 کسانی دست به فتنه و آشوب زدند که روزگاری یار و یاور امام راحل (ره) بودند و سابقه مبارزات انقلابی داشتند؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم هرکسی که انقلابی بوده و سابقه خوبی در انقلاب دارد به معنای این نیست که انقلابی باقی‌مانده باشد.

وی افزود: دومین پیچیدگی فتنه که برای همه ما می‌تواند عبرت‌آموز باشد، ماهیت آن است. در جنگ سخت دشمن با توپ و تانک وارد صحنه نبرد می‌شود ولی در جنگ نرم آرام و خزنده است. مسئله فتنه هشتادوهشت یک جنگ نرم‌افزاری بود. البته ممکن است فتنه نرم‌افزاری، کم‌کم تبدیل به جنگ سخت‌افزاری و اردوکشی خیابانی، آتش زدن بانک‌ها و اغتشاش در خیابان‌ها تبدیل شود ولی خطرش بازهم آرام و خزنده است.

آیت‌الله سعیدی در ادامه گفت: یکی دیگر از پیچیدگی‌های فتنه اغواگری آن است؛ گاهی فتنه خواص و گاهی نخبگان را به زمین می‌زند و گاهی هم مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و زمانی هم احزاب و گروه‌های سیاسی را به انحراف می‌کشاند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های فتنه را قابل تکرار بودن آن برشمرد و خاطرنشان کرد: فتنه مدل و سازوکار دشمن برای براندازی انقلاب‌های الهی است که درگذشته وجود داشته آلان هم موجود است و در آینده نیز وجود خواهد داشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به بصیرت و بیداری ملت ایران در خنثی کردن فتنه‌های دشمن اظهار کرد: این انقلاب علی‌رغم همه تلاش‌های دشمن برای براندازی آن بیش از چهل سال استمرار دارد و امید است با بیداری و بصیرت به انقلاب و حکومت آخرین ذخیره الهی متصل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار