رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر خبر داد

در اقتصاد انرژی‌های تجدیدپذیر به دنبال ایجاد تحول هستیم/هدفگذاری تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر ظرف ۴ سال آینده

کمانی گفت: در حال حاضر ۹۰۰ مگاوات تولید انرژی تجدیدپذیر در کشور انجام می گیرد که باید ظرف ۴ سال به ۱۰ هزار مگاوات برسیم.
کد خبر: ۹۴۰۱۷۲۰
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود کمانی رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر ظهر امروز در بازدید از خط تولید سلول‌های خورشیدی در شهر خمین گفت: امروز به همت دانشمندان و محقان ایرانی در رتبه تاریخی و مهمی در بحث انرژی کشور قرار داریم.

کمانی اظهار کرد: در دهه ۷۰ جمعی از دانشمندان توانمند ایران را در بین ۵ کشور بزرگ در بین تولیدکنندگان توربین قرار دادند و امروز شرکت مانا انرژی پاک می تواند منشایی برای تولید سلول های خورشیدی باشد.

وی ادامه داد: وابستگی به انرژی خورشیدی برای کشور آفت زا است که در این راستا در وزارت نیرو به دنبال احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر پیگیری می شود.

رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر ۹۰۰ مگاوات تولید انرژی تجدیدپذیر در کشور انجام می گیرد که باید ظرف ۴ سال به ۱۰ هزار مگاوات برسیم.

وی افزود: وزارت نیرو از این حوزه در حال حمایت است و برای قبل از پیک ۱۴۰۱ به دنبال ایجاد ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر هستیم و این تحول آفرین است.

رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر گفت: در اقتصاد انرژی های تجدید پذیر به دنبال ایجاد تحول هستیم و مدل های مختلف برای عقد قرارداد ایجاد می کنیم که شامل قرار داد با حوزه صنعت، صادرات برق تجدیدپذیر و استفاده از انرژی تجدید پذیر برای رمز ارزها می شود و منابعی برای خرید برق از این نیروگاه های کوچک و پشت بامی دیده شده است.

کمانی گفت: خوشبختانه کشور پتانسیل بالایی در این راستا دارد و حدود بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی و ۴۰ هزار مگاوات انرژی بادی دیده شده است که می توان جایگاه ویژه ای را در این حوزه در اختیار داشت.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این شرکت منشا تحولات عظیمی در شهرستان و کشور شده و ویژگی برجسته آن استفاده از جوانان متخصص و و نخبگان است که اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
آخرین اخبار