خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه نینوا گلستان:

سپاه نینوا ۴۰ روستای مرزی اهل‌سنت را محرومیت‌زدایی می‌کند

سرهنگ نوروزی گفت: متاسفانه در روستاهای محروم به ویژه روستاهای مرزی ما فقر فرهنگی اجتماعی بیداد می‌کند و برای محرومیت‌زدایی در این روستاها به صورت تخصصی وارد می‌شویم.
کد خبر: ۹۴۰۰۵۶۹
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

سپاه نینوا ۴۰ روستای مرزی اهل‌سنت را محرومیت‌زدایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ سرهنگ پاسدار کاظم نوروزی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه نینوا استان گلستان در جمع گروه‌های جهادی شرق استان اظهار کرد: در آسیب‌شناسی صورت گرفته در حوزه گروه‌های جهادی به این نتیجه رسیدیم، نباید این گروه‌ها تک بعدی عمل کرده و تنها در پروژه‌های عمرانی ورود کنند.

وی تصریح کرد: برای نتیجه بخش بودن فعالیت‌های گروه‌های جهادی در هر روستا و مناطق محروم باید بین نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی، بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و دیگر نهادها و تشکل ها انسجام و هماهنگی ایجاد شده تا از موازی کار جلوگیری شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان افزود: در کنار فعالیت‌های گروه‌های جهادی باید پیوست فرهنگی و پیوست‌ رسانه‌ای توجه شود و معتقدیم هزینه کردن در این میسر به نوعی سرمایه‌گذاری است.

نوروزی با بیان اینکه فعالیت‌های مقطعی در روستاهای محروم اثربخش نیست، ادامه داد: با آسیب‌شناسی صورت گرفته قرار است در یک بازده زمانی ۶ ماه تا یکسال در پنج عرصه فرهنگی اجتماعی، سلامت و بهداشت، تغییر سبک زندگی اسلامی، اشتغال و معیشت و زیرساخت‌های عمرانی در روستاهای هدف فعالیت کرده  و با تشکیل هسته‌های جهادی که اعضای آن خود مردم آن منطقه هستند بتوانیم استمرار خدمات را از طریق این‌ هسته‌ها ادامه دهیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: محرومیت‌زدایی ما در ۶۱ روستا هدف بوده که از این تعداد ۴۰ روستا  اهل سنت در مناطق مرزی‌ محروم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تفاهم‌نامه انجام شده با بسیج دانشجویی قرار است گروه‌های جهادی دانشجویی بر توانمندسازی دانش آموزان بازمانده از تحصیل، مشاوره سلامت و فعالیت های عمرانی در روستاها همکاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار