خبرهای داغ:
مدیر آموزش وپرورش نهاوند:

آموزش پژوهش‌محور منجر به یادگیری عمیق و معنادار می‌شود

نهاوند-مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: آموزش پژوهش‌محور در کلاس درس منجر به یادگیری عمیق و معنادار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۴۸
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده‌ آموزش و پرورش نهاوند که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری انجام شد، بر اهمیت آموزش پژوهش محور و تاثیر آن در یادگیری عمیق در دانش آموزان تاکید و اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است که هر تدریسی منجر به یادگیری نمی‌شود و تدریس‌هایی منجر به یادگیری می‌شوند که هم آگاهانه و فعال باشند و هم زیرساختشان پژوهش باشد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش پژوهش‌محور در کلاس درس منجر به یادگیری عمیق و معنادار می‌شود، افزود: در این روشِ آموزشی، پژوهشگر در کلاس درس به صورت مستقیم با موضوع سرو کار دارد و آن را عملیاتی انجام می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به اجرای طرح اقدام پژوهی در آموزش و پرورش، ادامه داد: با توجه به اینکه در اقدام پژوهشی، موضوع پژوهش عینی و ملموس است و معلم به صورت روزمره با آن سروکار دارد، نتیجه آن کاربردی است و شاهد کاربست آن در عمل هستیم.

وی در پایان با تاکید بر لزوم شرکت معلمان در طرح های اقدام پژوهی گفت: معلمان شهرستان نهاوند بسیار توانمند و جزو بهترین‌ها هستند؛ بنابراین از مدیران محترم می‌خواهیم هرچه بیشتر معلمان را به شرکت در طرح‌های اقدام پژوهی ترغیب کنند تا این توانمندی‌ها و تجربیات ارزشمند، به معلمان جدیدالورود آموزش وپرورش نیز منتقل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار